Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Baff Baff!

Av Helena - 15 mars 2010 15:37

Hur ska jag nånsin ha råd med en hund? Vad har jag som jag kan sälja? Inte mycket. Eller ja, jag har ju saker som man kan sälja men då är frågan om jag vill det.. som bilen och ljudsystemet till exempel. Visst kan man ju sälja bilen och köpa en billigare och använda sig av mellanskillnaden. Men han är ju som bra min Egon. Han har tjänat mig väl. Inte tusan kan man ju sälja han... 

Jag har en el-orgel i Brännberg som jag ska sälja, men man får ju inte så många tusenlappar för en sån. Det kan ju dock vara en början kanske. Jag VILL ha en hund!! Ska det vara så svårt?!



Det var en lång helg. Skönt. Den kändes som flera dagar lång. Vi hann med att spela spel och dricka folköl på fredan, se melodifestivalfinalen och dricka baileys och äta kladdkaka på lördan och ha snöbrottning och spela spel och dricka mer folköl på söndan =)

Förresten så fattar jag inte hur Pernilla Wahlgren kunde komma sist! Vad är det för fel på svenskarna?! Varför skicka den där tråkiga flicksprätten till eurovision? Oförståeligt!


Snöbrottningen var mycket intressant. Jag låg ner mer än var jag stod upp, och för Björn var det tvärtom. Jag fick ner han EN gång, och en gång föll vi båda två. Annars var jag konstant i snön. :P Men det vart många skratt och jag vart helt färdig! Det var soligt och skönt på alder. Vi hade med oss varm choklad i termos och allt! =)

    


Hoppas det händer nå kul den här veckan. Jag vill ha sysselsättning. Gärna nåt jag får betalt för. Nån som behöver svartjobbare? Jag kan städa, diska, måla, tvätta, laga mat, bygga ihop ikeamöbler (om beskrivning finns), läsa sagor om du har svårt att sova, svara i telefon och massera fötter bland annat. Jag har B-körkort och bil. Nån hund som behöver vakt kanske? Eller ett barn? Fast hunden är nog säkrare i mina händer...




Okej, dagens citat, vilken film:

-"People can't eat without forks."

-"And they can't drink without fish."

?

 
 
Ingen bild

Susanne

16 mars 2010 19:08

Den underbara The Wedding Singer. Robbie och Julia. = ) lr??

 
Ingen bild

the owner of this blog, miss Hellen herself

16 mars 2010 20:39

Stämmer stämmer. Men det är ju lite fusk att du svara på det, vi såg ju exakt det när jag var hos dig i lördags! :P

 
Ingen bild

Susanne

17 mars 2010 13:00

Ha ha.. jo kanske! = )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards