Alla inlägg under oktober 2010

Av Helena - 20 oktober 2010 12:19

Nu var det längesen jag skrev. Jag har ju till och med hunnit förlova mig sen sist. Den 10/10 2010 blev det. Länge har detta varit planen utan att vi kommit till skott. Men nu efter 1½ år tillsammans (jag vet, det är ingenting :P) är vi förlovade och planerar att gifta oss om två år. Jag vet att traditionen säger ett år men man får faktiskt göra som man vill! 

Jag lägger upp en bild på våra ringar här. Dom är unika. Det står Du ja! ingraverat på utsidan av dem. =)

 

Yes, så nu är det bara börja planera ;D


I övrigt börjar det bli riktigt kallt ute... Det märks att vintern är på väg. Men det har sina positiva sidor oxå. Julförsäljningen till exempel! Den ska bli spännande! Och julfirandet så klart! Att få pynta i lägenheten och att det är mörkt på kvällen och natten. Se, massa positivt! =)

Man kan ligga under en filt med en kopp te och se en mysig film med gott samvete. Å basta! Inte alls samma sak på sommaren. Om man inte är vid en sjö då. 

Kanske inte är så dumt med vinter ändå. Om det bara inte varit så jäkla kallt. Å blött. 


 

Av Helena - 7 oktober 2010 12:05

Idag är det torsdag, natten till onsdag hade vi inbrott i butiken. =( Larmet ringde och vi skyndade oss hit med hjärtat i halsropen. Japp, en ruta var trasig och någon hade varit in och stulit av oss. Synd att dom inte skar sig på glasskivorna! 

Vi snackade med polisen på natten och dom for ut och letade. Det var flera som hade ringt och anmält innan vi gjorde det. Vårt larm låter högt som fan så dom har nog sprungit iväg i panik. Nå det är ju tur man är försäkrad. Men roligt är det ju så klart inte. Vi får ett nytt fönster på onsdag.

GiBBA har börjat blogga oxå förresten. Så nu finns vi på facebook på gibba.nu och på gibba.bloggplatsen.se


Annars så är jag ledig på lördag. Ska bli asskönt! =) Komma bort lite.


Imorse har Bodenrör varit och levt om i mitt hyreshus. Jag har svurit!   Det låter ju inte så lite när dom håller på med elementen, även om det är hos grannen... Sen kom dom ju då till mig, medan jag fortfarande snoozade. Suck. Varför måste man göra sånt klockan 7 på morgonen?


Så i förrgår så kom vi i säng sent (var ju i butiken mitt i natten) och imorse blev man väckt astidigt... när ska vi få sova? Ja just ja, i helgen! Nice!   





Av Helena - 1 oktober 2010 17:04

Idag fick vi vår kamera! Wiii! Men jag upptäckte ganska snabbt att jag måste köpa ett minneskort till den. Kunde ta 10 bilder utan :P Å det känns jobbigt att behöva tömma efter var tionde bild.

Men den är jättefin! =)


Ikväll ska Maya komma och hälsa på mig! Å Björn drar ut på egna äventyr så vi får vara alldeles ifred, hehe. Men det blir inge supa sig kalas ikväll inte. Imorrn blir det ;P Nä, det blir lugnt. Men nån öl ska jag allt bju på. Om hon vill ha. =)


Jag har förresten gjort en superklantig grej. Jag har glömt besikta bilen. Såg papprena igår när jag skulle betala mina räkningar (sista minuten javisst), men tänkte inte mer på det. Gick in idag för att kolla vad jag skulle ta för tid och såg att jag har körförbud från och med idag! Tänkte att jag hade en månad till, men icke... Så på måndag hittade jag en tid i Kalix. Så det blir en dyrare besiktning än nödvändigt.

En annan klantig grej jag har gjort är att jag igår låste in garagenycklarna i bilen som står i garaget. Så jag hade inte kommit åt min bil idag även om jag hade FÅTT köra den. :P

phew, det är mycket nu...


En timme kvar av den här arbetsdagen. Sen hemåt å käka och vänta på Maysan! =) Jääj!!

Ovido - Quiz & Flashcards