Alla inlägg under juni 2011

Av Helena - 28 juni 2011 10:14

Det kommer nog alltid finnas ett starkt minne av midsommaren 2011 å det är att jag firade så hårt att jag bröt mitt lillfinger.  

Vi var i stugan i Holmsvattnet och drack lite öl, nån gång där under kvällen så skulle jag gå på dasset och lyckades på nåt vis (ingen vet riktigt hur, allra minst jag själv) klämma lillfingret i dörren. Det gjorde ont som satan, svullnade upp och var alldeles blått. Men gissningarna var att det var ur led eller stukat. Vi hade en asrolig kväll med musik, öl och vilda gester (spelet). Klockan fyra tyckte vi det var dags att gå och sova, men alla fortsatte prata när vi lagt oss (vi hade ö-rådsutröstning) tills vi till sist somnade.

På morgonen hade jag fortfarande ont i mitt finger så jag började ana att det kanske var en spricka eller fraktur, men jag fick inge medhåll. De andra trodde bara det var ur led.  Men tji fick dom när jag på söndagen suttit på sunderbyn i tre timmar och slutligen fick veta att det faktiskt var av.  Så nu blir det rehab i 5 veckor. Inte för att det betyder nåt. Jag kommer jobba och festa som vanligt.   För jag är så hård!


På tal om festa så är det Alive i helgen. Å syrran fyllde år igår, så det blir storfirande på lördag. Då ska vi köra laglekar hela dan! Jag är toktaggad! Sen käka hos syrran och sen gå på öltälten. =) Det kommer bli så galet roligt för jag och Mats har planerat en massa tokerier, tihi!


Idag lägger vi förresten vårt första bud på vårt första hus. Spännande! Det är Björn som fått i uppdrag att ringa och buda så jag väntar på att han ska ringa mig och säga hur det gick. Inte för att vi kommer få veta nåt direkt, han budar ju till mäklaren, sen måste ju mäklaren prata med säljaren. Men nu är vi igång i alla fall! =)


Jag ska lägga upp nån lite bild från midsommar här sen, men jag glömde sladden till kameran hemma. Jag tog med mig kameran, men inte sladden =/ Typiskt.  

Av Helena - 20 juni 2011 10:11

Idag ska vi kolla på ett till hus på Torpgärdan. Men jag tror inte det är så intressant. Och förresten så har jag redan kärat ner mig i det sista vi kollade på! =) Har bokat en till visning på det imorrn på morgon. Jag tror vi kommer lägga bud. Vilket känns superspännande! =) Men vi ska dit och kolla igen först. Å se så vi inte missat nåt stort... Det är lite dyrare än vad vi hade tänkt från början, men det är så bra så det gör inte så mycket. :P


Ni får ingen bild på mina fingrar nu, främst för att jag fick ett återfall en kväll och tog sönder lite  Nu vill det tydligen läka väldigt långsamt. Jag är så dum. 

Av Helena - 14 juni 2011 14:15

Äntligen ringde mäklarn upp! Det tog alldeles för lång tid. Men nu har vi inbokat två husvisningar! =) En på torsdag och sen en på måndag. Det kommer inte ut hus så ofta här i stan så det har varit väldigt lugnt. Men det kom ett intressant igår. Så det är bokat en koll på det! =)

Båda vi ska kolla på ligger på torpgärdan, vilket känns super! Så nu håller vi nya tummar!


Idag är Mats och pratar med gallerian om en eventuell flytt med företaget dit. Grymt spännande att höra vad han har att berätta när han kommer in! Hoppas det är goda nyheter. Men jag tror att det är för dyrt. Vi får räkna på det helt enkelt.


Jag har inte fått tillbaka skatten än =( Jag vill väldigt gärna ha det så jag får köpa lite kläder. Jag har hunnit köpa ett par skor, fast det var Björn som betalade, jag känner mig som hans trophywife ibland ;P Det är verkligen tur att han finns! Jag skulle inte komma långt på mina 6000 på egen hand =/


Jag vill att värmen ska komma tillbaka! Varför ha 15 grader när man kan ha 30?   

Av Helena - 10 juni 2011 17:02

Det är utlandsvärme ute. Å det är det enda folk pratar om. Att det är så himla varmt. Typiskt svenskt att prata om vädret. Men jag gör ju oxå det. Hellre småprata lite om vädret än att vara tyst och otrevlig =) Speciellt på jobbet.


Det är faktiskt ruskigt varmt i butiken, men inte om man jämför med ute. Det är nästan så att man får gå ut en stund för att sen gå in och uppskatta temperaturskillnaden och tycka att det är ganska svalt. =)

Men det är härligt med riktig sommarvärme. Man skulle bara vara ute lite så man får nån färg oxå!


Mäklaren verkar inte vela höra av sig om det senaste huset vi är intresserade av =/ Kanske får ringa och pusha igen. Får nu blir man ju riktigt sugen. Tänk att kunna sitta ute i gräset på sin egen gräsmatta och sola och dricka iste (läs: en kall öl;). Det har faktiskt blivit minst en kall öl varje dag denna vecka. Men bara folkisar så klart. Men ack så gott det är. 


Det går förresten riktigt bra med fingrarna. Visst får jag återfall ibland. Igår till exempel så råkade jag pilla lite. Men jag ska lägga upp bilder på hur det såg ut innan och hur det ser ut nu så ska ni får se vilken skillnad det är. Jag är så stolt över mig själv! :) Men det blir inte idag de bilderna kommer. Måste fota först.


Åh va jag längtar till skatten trillar in på kontot och jag får köpa ett par sommarskor! Jag gillar inte att gå omkring i gympadojs när det är så här varmt. Känns varmt och kladdigt =( Nä ett par riktigt snygga ballerina vill jag ha. Men dom måste ju vara billiga oxå. Snål som jag är ;P så det blir att kolla skokanonen. Det finns ju nästan aldrig nåt som jag vill ha när jag väl är ute och ska shoppa åsså blir jag verkligen toksnål när jag har pengar och tycker inte att nåt är värt de dom vill ha för det. Alltså kläder och prylar, när det kommer till snacks, godis, öl och annan gotta, framför allt mat så är det alltid värt det. ;P

Men nu när skatten kommer så ska jag i alla fall försöka hitta nåt. Är så trött på att ha samma kläder varje dag...

Av Helena - 1 juni 2011 13:42

Om ungefär en timme kommer odjuret, alltså Milo, och förstör vår lunga tillvaro ;P

Ända till Söndag ska han vara hos oss. Men det är bra oxå, får då måste man gå ut och gå i alla fall. Inte för att det direkt är någon fröjd att gå med han :P 

Nu ska det dock delas ut lite flyers så man får göra två (eller tre) flugor på smällen ;D


Det blev förresten inge bacon igår, trots den hemska bilden. Men det ska bli det idag istället. Igår blev det hamburgare. Hemma. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards