Alla inlägg under mars 2010

Av Helena - 30 mars 2010 10:54

Ja, då har det varit en ny vecka i mer än en dag nu. Det känns skönt med lite vila efter helgens bravader. Det hände massor. 

Först var hela släkten Blomkvist och fikade på fredan, å då gick hela den kvällen. På lördag var det upp tidigt och bila mot Skelledteå och Bodaborg (det var hur kul som helst men vi klara bara fem banor, å triathlon var inte att leka med!). Sen var det hem, eftersom jag var chaufför så fick jag bara dricka alkoholfri öl i bilen, det funkar men helt gott är det inte. Äta, duscha och ha fest. Det var en grymt bra fest och det delades ut en massa paket. Björn fick whiskeyglas och whiskey, Boken om Dexter och ett spel som heter Utan tvekan, som spelades ivrigt under kvällen. Man fick ett gäng frågor som man inte fick svara ja eller nej på, inte tveka och inte upprepa sig. Å fort ska det gå! Tex:

1. Kan du säga aj baklänges?

2. Kan jag lura dig så lätt?

3. Tänk på en veckodag, men säg inte vilken! Är du klar?

4. Jag gissar att du tänkte på söndag, var det rätt?

5. Sa du ja eller nej?

6. Tycker du att alla butiker ska vara stängda på söndagar?

7. Brukar du handla på söndagar?

8. Varje söndag?

9. Eller brukar du vara ute i naturen?

10. Har du kul?


Så kan det alltså se ut. Sen tar man så många frågor man klarar innan man klantar sig. Det är svårt! Men galet roligt! =)

    

Mats fick ju oxå paket. Å han fick faktiskt en gitarr av mig, syrran och mamma och pappa. Å med det en nybörjarbok. Han har ju nämligen nyårslovat att han ska lära sig spela gitarr så nu har han inget val =) Sen fick han en flaska punch av Björn och en duschnäsa av Klara.

Det var i alla fall en mycket bra fest, sen gick vi dock ut, men jag var inte där länge. Fick magkramp och smet hem, men jag hade inga nycklar så jag fick ändå vänta på Björn :P


Men nu är det en ny vecka och det blir lugnt några dagar, sen blir det seskarö på fredag och fest på lördag. Så då var det dags igen. =)


Idag har jag fått svar på min röntgen å det var inge bra =/ Så jag ska in å få ny medicinering och göra en lungröntgen (??) men dom ska höra av sig så jag hoppas det blir snart... seeegt med vården.


Idag ska vi storhandla! Det är så skönt att ha pengar igen! Även fast det inte är jag som har dom :P  Men nu ska vi få handla lite mat så vi kan äta hela månaden utan panik. Men min darling har glömt sin telefon hemma så jag far väl dit klockan fem bara antar jag. 


För övrigt så är det inte länge kvar till våran ettårs-dag!   Jag kan inte säga att det har gått fort! Känns som vi varit med varann hur länge som helst å ändå är det inte ens ett år! Men många år till är det inplanerat! Det har aldrig varit så här rätt! Jag har funnit min framtid! Galet vad lycklig jag är! 

   Jag Älskar Dig!   


För övrigt hittat nåt annat som är the shit! Oboy dark!

  Det står på baksidan att det är en vuxnare version av Oboy, å även om det inte alls låter positivt så är jag villig att hålla med. Mörkare choklad och inte lika söt. Awsome! 

Men nu! Ska jag äta lite Tom Kah rester från igår!  =) Crazy gott är det!

Och se på massa serier som kommit idag! Wiiiii!!  

Av Helena - 26 mars 2010 11:19

Idag fyller min baby år. Han blir bara 24 pojken, hela två år kvar till han nått vuxen ålder. Men det betyder ju att man fortfarande får fira honom och ha trevligt! =) Äntligen kommer jag få användning för allt fika jag har bakat i veckan! Fast jag var tvungen göra nya dumlekakor, för av nån mystisk anledning så tog dom slut *rycker på axlarna* jag fattar ingenting!

En liten sång till din ära älskling:



Idag ska jag bege mig iväg till stan för att köpa lite tårta och öl och kolla lite priser på opalen till imorrn. För imorrn blir det bodaborg! Oh yeah! Det ska bli galet roligt! Å då ska dom ha med tårta å bjuda på! Dom= Björn och Mats, Mats fyller ju år på söndag, så det är dubbelfirande. =)


Och ja, det blir faktiskt köpestårta ikväll... Jag har nog mycket att göra idag ändå, och en marängtårta kan man inte göra nå speciellt långt i förväg. Det blir en schwarzwald köpes istället. Men vi har en massa fika i alla fall! =)


Jag hoppas Björns present kommer idag. Den skulle ha kommit i onsdags...


Det är ju förresten fortfarande ingen som har svarat på citatet, så jag får väl avslöja det då... det är från Love actually och det är Sam som säger det. 




















Av Helena - 23 mars 2010 10:53

Ja gud vad jag är duktig. Igår har jag både satt om blommor, plantera nya frön och bakat bullar, dumlekakor och goda kakan. =) Nu kan vi ha ett riktigt kalas på fredag. Min älskade fyller nämligen år. Hela 24 år blir han. ;) Å då kommer det komma en massa Blomkvistar på besök. Men jag är inte riktigt färdig än, jag måste göra några fler dumlekakor, för att dom helt enkelt är för goda så det kommer inte finnas några kvar annars. Åsså ska jag göra en typ kladdkaka fast med digistivekex i. Jag tror på den. Hur som helst så kommer jag kunna skryta med mitt hembakade! =)


I ikväll hoppas jag att Maya och Dylan kommer. Men Dylan hade tydligen feber igår så det beror väl lite på hur han mår idag... Får vänta å se.


Jag har helt extrem träningsvärk! Å det är inte för att jag tränat tyvärr! Jag har spelat Wii sports. Blev många tennismatcher och lite bowling och baseball. Jag kan säga att jag känner högra sidans tennismuskler. Tennisarmbåge har fått en ny mening sen Wii kom till. Å bowlingen känner jag i vänster skinka. Jag ska som alltid till att sätta mig på golvet typ när jag bowlar :P 

Men det är två dar sen vi körde, å imorse när jag vakna så kunde jag inte lyfta armen för det gjorde så jävla ont!


På söndag kommer jag ha en ny träningsvärk, för på lördag drar vi till Bodaborg och firar karlarna! =) (Karlarna= Björn och Mats) Ska bli så jävla kul!! Jag älskar bodaborg! Men man brukar ha riktigt ont efter det. Använder massa muskler man aldrig annars använder. Sen är det party-arty på kvällen! Usch va det ska bli gott med öl!    Inte för att vi helt avstår bara för att vi är pankast, nån liten folkis hinner vi med varje vecka. Varför ska öl vara så onyttigt, när det är så gott?


Nä nu ska jag chilla lite på soffan, käka lite frukost, innan jag börjar med dagens bakande. =)




Jag har ju förresten inte fått nåt svar på citatet:

"Worse than the total agony of being in love?"

?

Av Helena - 20 mars 2010 19:15

Tog farväl av Robin idag. Det var mycket känslosamt. Många människor som kommer sakna honom och allt bra han hade att bidra med. Jag vet att jag inte stod honom nära nu, men sorgen kom över mig och jag grät mycket. Det är inte meningen att man ska lämna livet så tidigt. Han var för ung. 

Tänker allt fint med dig. Du har lämnat så mycket sorg efter dig. Vet att du var älskad och finns i mångas hjärtan som den härliga människa du var. Vila skönt och känn dig saknad.   



Av Helena - 19 mars 2010 09:05

Idag ska jag få Erica (Icky alltså, smeknamn från högstadiet som INTE används längre) på besök! =) Å det var verkligen inte igår så det ska bli hur kul som helst! Sist vi träffades var i somras när jag och Björn var på våran roadtrip och stannade till i Ume på hemvägen. Så det är för längesen. 

Så idag måste jag städa!

Jag hade nämligen ändrat på min plan. Planen var först att städa igår, men då kom jag på att ingen skulle hit å hälsa på förrän Maya å Dylan kommer på tisdag, mest troligt, å då hinner det ju bli skitigt igen. Men nu får jag ändra mig och städa idag i alla fall. Dessutom ska vi nog hitta på nåt skojsigt med brorsan och Klara idag. Men supa blir det inte, för vi är broke som en alkis dan för bidrag... Men en film eller ett spel eller nåt. Nåt som inte kostar.


Så alltså, ska börja dan med lite dammdödning och sådant, sen blir det lite mera träning och lite mat. 


Jag tror på den har dan. Det kommer vara en bra dag. =)

Av Helena - 18 mars 2010 15:03

På lördag är det begravning för Robin. Då ska vi dit. Dit å visa vår respekt och sörja. Det är många tankar på sista tiden som har färdats hans väg. Vila i frid min vän. 


Men idag är en dag som så många andra. Ingenting planerat förutom middag, det blir fåraherdens paj. Har aldrig förut gjort det så det blir spännande. Blir att åka till coop och göra nåt litet inköp. Men det gäller att hålla i slantarna nu. En vecka kvar till lön. Det ska nog gå. Min matlista har verkligen hjälpt. Men sen är det länsat i både kyl, frys å skafferi.

Fortfarande ingen som vill ge mig pengar? 


Nu är klockan 3, jag har just sett bröllopsfotografen som var okej, men inte mycket mer än så. Kjell Bergqvist är så ensidig. Jag är inget fan. Hans roll hade varit mycket bättre om dom låtit nån annan spela den. Men filmen hade några bright moments. Jag tvivlar dock att jag kommer se den igen nå snart...


Såg förra veckans avsnitt av Greys igår, ska se gårdagens idag. Ja, vi är lite efter, mongo som vi är :P Men efter det är vi ikapp och kan kanske se det på rätt tid. Jag gillade i alla fall avsnittet vi såg igår. Utan att spoila nånting för dom som inte sett det så kan jag säga att jag hoppas alla beslut som togs står sig. Å då menar jag ALLA beslut. Så där vill jag ha det!


NU! ska jag träna! Jepp jepp! Jag måste köpa mig en våg så jag kan se om det händer nåt oxå =)


Av Helena - 17 mars 2010 10:39

Jag har stigit upp snäppet tidigare än jag brukar idag. Elva har som blivit min tid. Jag ställer alltid klockan på det och nu har hjärnan börjat vänja sig så jag brukar öppna ögonen så där fem minuter innan larmet. Men idag vakna jag faktiskt typ kvart över tio. Jag fundera på vad som väckt mig? Jag har ont i ryggen och i halsen, kan vara det? Eller det faktum att jag är svinhungrig? Jag är inte säker, men jag sku sätta pengarna på ryggen, var svårt att vända på mig...

Men det betyder att jag måste träna. Nu har jag faktiskt slarvat i några dagar, å min rygg har ju varit galet mycket bättre sen jag fick in lite träning i vardagen. Så idag ska det bli lite svett.   


Har kollat på The Annoying orange på youtube. Haha, roligt! Jäkla puckade apelsin! "Knife!"


Undrar vad som ska hända idag? Ett samtal från bemanningsenheten möjligtvis? Jag hoppas det. Vilken jävla fröjd det skulle vara att få jobba lite. Även fast jag på ett sätt gillar att vara arbetslös. Eller ja, man kan säga att jag inte ser fram emot att börja jobba heltid i alla fall. Om man helt bortser från pengabristen så har det varit några sköna månader. Varför kan man inte bara få bli rik och inte behöva jobba mer nånsin, fast man gör det ändå, lite ideellt, bara för att man tycker det är kul. Hade inte det varit livet? Det bästa hade ju varit typ 25000 i 25 år. Då blir man inte hysteriskt rik på en gång, men man behöver inte jobba. =) Men frågan är vad man ska göra när det gått 25 år? Börja söka jobb när man är 50nånting... Nä det borde vara 50 000 i 50 år. Då har man det klarrt!


Men på tal om det så har jag tre femmanlotter att skrapa. Håll tummarna! 







Av Helena - 16 mars 2010 15:41

Jag längtar till sommarn. Då ska jag bli blond igen! Jag gillar att vara blond!

           


Men ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar att ändra mitt hår. Har ju haft några där blont har ingått även om det inte varit helblont oxå. =)

             


Men förutom är blont så har jag en favorit. Å det är mest bara för att jag lyckats med färgningen helt själv. *stolt*Right??


Jag har ju faktiskt lila hår just nu oxå, men i och med att det var rätt mörkt innan jag färga det så är det mycket mörkare än på den där bilden. Å inte alls lika snyggt faktiskt.

Ja, jag fick bara lust att blogga lite om mitt hår :P


Det är förresten ännu ingen som svarat på förra citatet. Ingen som vet? 

Skapa flashcards