Alla inlägg under februari 2011

Av Helena - 28 februari 2011 13:25

Min fästman. Det är ju liksom han jag vill vara med.   

  Å mer än så får ni inte just nu. Kanske bloggar lite sen. =)

Av Helena - 26 februari 2011 11:25

Ahh, den gamla goda tiden...

  

3 vackra tjejer i klänningar som tänker ha en härlig kväll! Det är inte dåligt det. Men jag vet inte om det egentligen var nån bättre tid då. Jag tycker ju att nu är den bästa tiden i mitt liv =) Men jag har många sköna fester med dessa brudar! Det är Jessica Olsson (i mitten) och Madeleine Lindmark (till höger). Åsså jag till vänster då, men det ser ni väl?


Jag tror att vi kanske tänkte dricka oss nån öl ikväll. Men jag vet inte. Jag ska i alla fall köpa ufaöl (uti fall att-öl). Det där hittade jag på precis nu, vet ingen som nånsin använt det uttrycket, haha. Men jag tyckte det var rätt bra. Eller?

Försökte få mig en sista minuten klippning idag, men det gick inte alls bra =( Nästan alla frissor stänger 14, å då hinner jag inte. Å dom andra hade fullt. Så jag får nog vänta till veckan när jag far till Jessica. Det blev ju inte den här veckan. Vi sköt upp det. Så man får väl se ut som man gör så länge antar jag...

Av Helena - 25 februari 2011 15:40

Några klasskompisar från Västanvik. =) Bilden är tagen på avslutningsdagen andra året. Å på bilden har vi: Ida, Emma K, Lina, Annette, jag, Emma H, Emelie och Jossan.

  Riktigt snygga är vi allihopa! Tycker jag i alla fall! =)


Hemma så kvarstår problemet med den högljudda ventilen. Nu är det visserligen mellan 10 och 18 det lever om, men det är fortfarande för högt. Vi ska ha "möte" med vår hyresvärd på onsdag om det här. Får se vad dom säger då... Hoppas vi kan komma på nån bra lösning tillsammans.


Ikväll ska vi på bio. Och med "vi" menar jag: Björn, syrran och jag. Vi ska se Sanctum i 3D. Jag hoppas den är riktigt bra! =) det blir dock lite småstress då den börjar sju och jag stänger sex. Men det får lov att lösa sig.

Klockan går fort idag. Jag måste ringa Björn och kolla hur vi ska göra med maten. Jag har stressat imorse oxå, var på banken. Varför är alla där samtidigt som mig?! Kanske för att det var lunchtid, men ändå!

Ca en timme jobb kvar för dagen. Imorrn blir det kortdag. Jag och Mats delar så han ska ha massa tid till att lana. =) 

Av Helena - 23 februari 2011 16:45

En bild från jobbet. Där jag står bakom kassan varje dag och ser trevlig ut. =) 

  Jäh, kom till GiBBA!!  ;D 

Av Helena - 23 februari 2011 16:06

Ja här har ni honom. Han är inte bara snygg, han är smart, sexig och rolig oxå. ;D Han har allt jag behöver och vill ha. Det är därför han är min! Det är därför vi ska gifta oss om två år. (Skulle vi råka vinna lite pengar skulle det bli mycket tidigare;)

  Den här bilden är till och med från vår förlovningstripp till Storforsen i oktober. =)

Ja han har verkligen allt!   


 

Av Helena - 22 februari 2011 16:01

Ida tycker jag är väldigt snäll! =)

Ännu en vänskap som formats på Max och fortsatt utanför. Tänk jag har lite att tacka det stället för i alla fall ;)

   

Jag tror det börjar vara dags att ha ännu en gathering med Ida och Jonas snart. Det brukar alltid bli så trevligt! =)


Ikväll ska vi dock iväg till Jessica och Johan. Jag ska få mitt hår klippt. Ska bli nice som attans! =) Men först ska man jobba och äta.

Vaknade även idag av den där jävla ventilen, och fick än en gång ringa och vara arg. >=( Det är ruskigt jobbigt! Min rygg vill inte alls sova på soffan...


Snart är Februari slut, det är en kämpig månad. Det är tur att den är kort :P Men till helgen kanske det är lite fart på folk, det är ju marknad i stan. Å vi ska på bio! =) 

Av Helena - 21 februari 2011 12:57

Det här är en bild på min farfar. Han lever inte längre. Men så här såg han ut och han var världens bästa farfar!

  


Det har varit en väldigt lugn helg för min del. Mycket film har det blivit. 

Men jag har fått vara arg på Wiksténs. Å det är jag fortfarande. Det är problem med luften i vårt hus. Så ventilen lever om som fan för att dom drar upp styrkan. Vi har två ventiler i vår lägenhet, den ena är i hallen och den andra är i SOVRUMMET! Så när dom drar på farten så låter det som att vi bor precis bredvid en flygplats. Det går verkligen inte att sova! Vi har haft det här problemet förut så när jag kom hem i torsdags och hörde det välbekanta ljudet (dra på din köksfläkt på max så förstår du ungefär vad jag menar) så ringde jag direkt! Fick svaret att dom var och donade uti den och att det skulle bli tyst snart. Det blev det. När jag kom hem på fredan lät det likadant, men blev tyst sen. På lördag vaknar vi av oljudet nån gång före åtta. Jag ringer jouren som så klart inte vet nånting vad det handlar om och inget händer. På kvällen är det tyst igen, men på morgon blir vi väckta och får bädda ner oss i vardagsrummet. Så där lagom lycklig när man tänkt få sova sin enda lediga dag i veckan, Morr! Även i morse samma sak. Jag vaknade strax baki sju och tänkte "Det är fan inte sant" tog telefon direkt och ringde. Då sa han att dom skulle ställa in så den börjar senare, fint sa jag och la på och tog med mig täcket till soffan.

Så här i efterhand så skulle jag ha frågat varför dom måste dra den på fullt ös överhuvudtaget? Det är ju ett jäkla oljud när man är hemma oxå, även om men inte ska sova just då.

Men det här är som sagt ett bekant problem. Nån gamling i huset ringer och klagar på luften (och hon är ju sa klart döv och hör inte det jävla ljudet) så då drar dom på, då ringer nån av oss och säger att det lever om, så drar dom ner. Och så fortsätter det. Å jag vet inte om det bara är vår lägenhet som har ventilen in i sovrummet. Men jag måste ju undra, hur fan står resten ut i så fall? Och jag är bra på att stänga ute ljud när jag ska sova. Men det där är fan hemskt. Speciellt om man vaknar av det på morgon. Då går det inte att somna om..

Nä Wiksténs, det här får ni lösa på nåt bra sätt.

Vi hade ju tänkt slippa flytta nå mer innan det blir hus, men man kan inte bo i en lägenhet där det inte går att sova... =( 

Av Helena - 17 februari 2011 12:07

Här är det omöjligt för mig att bara sätta in en bild på en person. Det är alldeles för många jag saknar. Många av mina vänner väljer att bo långt ifrån mig. =( Kan det bero på mig? Vad har jag gjort för fel?


Skämt åsido, de här människorna saknar jag ofta:


  

Annette   

Annette var min roommate på västanviks elevhem, fast vi hade skillda rum. ;) Vad jag menar är att vi tillbringade så mycket tid i varandras rum så vi hade lika gärna kunnat dela på ett :P Hon bor i Kungsbacka och jag saknar henne mest hela tiden. Jag hoppas det blir en tripp söderut i sommar! =)


 Maya   

Maya har flyttat hela vägen till Australien =( det är ju inte helt okej måste jag medge. Vi vart polare tack vare hennes ex, marcus, som är en barndomsvän till mig. Sen har vi jobbat ihop på Max oxå. Vi har hunnit med en massa eskapader, bland annat en oförglömlig tripp till Cypern. =)

Saknar henne massor och det kommer dröja innan jag får träffa henne igen =(


 

Emma   

Emma träffade jag i Leksand. Hon gick i min klass på Västanviks folkhögskola och fick snabbt en plats i mitt hjärta. Hon var den jag lutade mig mot när jag gick från sambo till singel. Hon gav mig sovplats i några veckor innan jag flyttade in på elevhemmet.

Hon vart kvar där nere när jag flyttade upp. Vi har telefonkontakt och kan då prata i några timmar, men det kan ta nån månad mellan samtalen.

Jag önskar att hon fanns närmare mig.


 

Nadja   

Nadja kom till Max i Boden för att lära upp sig inför nyöppningen av Max i Haparanda. Planerna ändrades dock för henne men jag fann en vän för livet =) Hon åkte tillbaka till Haparanda, sen flyttade hon till Gällivare och senast till Pajala. Hon har varit lika saknad i alla städerna. En tripp till henne är inplanerad då hon ska ha barn när som helst. =)


Det här är personer jag saknar väldigt mycket! Hade de bott närmare så hade jag kunnat träffa dem oftare och det hade gjort min själ gott! =) 

Skapa flashcards