Alla inlägg under september 2010

Av Helena - 28 september 2010 16:27

Japp jag drömmer fortfarande mardrömmar. Flera under samma natt till och med =/ Jag tror jag kanske ska lägga ner skräckfilm ett tag, det kanske är dumt att somna till Alien och Jason X egentligen. Då kommer sånt skräp.


Idag har jag tänkt göra lasagne, men jag är så slut. Helt färdig faktiskt. Har varit till Sunderbyn för behandling och jag blir alltid trött efter det. Så vi får se om det blir latmansmat idag (igen). Vi har egentligen inte alls råd att äta så mycket skräp som vi nu gör. Men man orkar ju inte alltid laga...


Å det här är näst sista månaden jag och brorsan får starta eget bidrag. Det är inte alls bra. Förut kunde man förlänga det med ytterligare 6 månader (i alla fall ansöka om det) men det har den blå regeringen plockat bort. Å dom ska gynna företagare?

Så när vi går över till att ta ut hela lönen från företaget kan det komma att bli tungt. Man blir definitivt inte rik av att vara nystartad företagare, men det hade jag inte förväntat mig heller. 

Trots den verkligheten så har jag tänkt köpa mig en kamera. Man kan ju inte leva på 2010-talet och endast fota med mobilkamera, å det är inte direkt en ny mobil heller. Inge I-phone här inte... Det har funkat okej, men det går sämre och sämre, bilderna blir sämre och sämre och allt oftare vägrar den överhuvutaget knäppa. Så ja, där har ni en massa ursäkter för att jag ska få lägga pengar på en kamera trots att jag inte har några pengar =)


Tiden går trögt idag. På grund av ombyggnationen utanför butiken så är det dött. Folk tror nog att vi har stängt, och även om som inte tror det så är det en hinderbana att ta sig fram så bara det avskräcker nog rätt många. =/ Kan dom bli klar snart?


Nu är hösten här och det innebär att det inte längre finns mycket till anledning att lämna tvn. Därför ska jag dela med mig av lite fina spel, filmer och serier idag! =)


Spel

Tips nr 1. Lego Harry Potter år 1-4: jag har äntligen spelat ut det nu. Hade dock ett ganske långt upphåll som drog ut på tiden men ändå. Och när jag spelat ut det så hade jag klarat ca 32% av spelet. Så det finns mycket hemligheter att finna som jag bevisligen inte fann :P Ruggigt bra spel, för alla.


Tips nr 2. Portal: Det kommer "snart" en tvåa på detta underbara spel! Det är nog det spelet jag längtar mest efter just nu. Alla andra kan lägga sin energi på wow cataclysm, jag väntar på portal 2 =) Underbar pusselspel som är klurigt och emellanåt får en att vilja slänga datorn genom fönstret.


Tips nr 3. Halo Reach: Jag vet inte riktigt om det är ett tips egentligen. Men det är det jag spelar just nu. Jag är inte imponerad av storyn och FPS är inte alls min grej egentligen. Men det kan vara riktigt skoj att köra lite co-op och spöa covenants tillsammans med Björn framåt kvällen. Jag börjar ju bli riktigt duktig på kontrollen nu oxå =)


Tv

Tips nr 1. Community: Det är inte hysteriskt roliga 22minuters avsnitt i den här serien, det är 44 minuter och den blir bättre och bättre och roligare och roligare ju mer du ser och lär känna karaktärerna. Jag Älskar den. Otroligt sköna karaktärer och Chevy Chase har nog aldrig gjort en bättre roll. 


Tips nr 2. Modern Family: Galet rolig serie! Här är det korta avsnitt och man får skratta massor. 3 familjer där alla hör ihop på nåt sätt och alla har sina egenheter. Har precis börjat på säsong två och tror att den kommer bli en riktig hit!


Tips nr 3. An idiot abroad: Ricky Gervais och Steven Merchant skickar Carl Pilkington runt jorden för att kolla på de sju underverken (och gör en massa saker runt i kring). Ni som vet vem Carl är fattar ju på en gång att detta kommer bli succe, ni som inte vet det. Kolla/lyssna på the ricky gervais show och lär er älska. =) Han är en riktigt udda typ, som INTE skådespelar, han är verkligen sån. Han är inte bekväm med nästan nånting och har aldrig rest tidigare. Men det bästa är hans alla tankar, idéer och funderinga. Underbart!   


Film

Tips nr 1. Barnyard (Bondgården): Kul kul animerad film. Den blir lite klyschig och fånig på sina ställen, men en hel del skratt oxå. Och skön musik av bl.a rednecks!


Tips nr 2. I love you man: Jag kan se den om och om igen (och har gjort det oxå). Den är precis som en komedi ska vara. Jason Segel och Paul Rudd är awesome. En del älskar den här filmen (jag) men ALLA gillar den! 


Tips nr 3. Ace Ventura pet detective: Åh, den gick på tv i lördags! Vi såg den inte, har ju sett den en miljon gånger, men den var igång ett tag medan vi letade fram vad vi skulle se. Och nog hinner man skratta rejält åt den filmen på bara en kvart. Underbar humor med Jim Carrey! Å smockade med citat är den oxå!


"Take care now, bye bye then."



Av Helena - 23 september 2010 22:32

Jag har en glad vecka! Det är en bra vecka! Inte så bra på jobbet egentligen eftersom det är veckan före löning. Men jag är ändå glad. =)

Men trots att jag har är glad av en hel del anledningar så verkar det vara nåt som gnager mig. Inte för att jag känner så utan för att tecknen är tydliga. Jag klöser min fingrar frenetiskt, värre än vanligt. Har massa sår och det gör ont mest hela tiden. Och jag gnisslar tänder nåt fruktansvärt på natten. Björn får armbåga mig nästa varje natt nu... Jag kan inte sätta fingret (det trasika fingret) på vad det är, men det är allt nåt. Plus att jag drömt en hel del mardrömmar. Både Jason och zombies. Vaknar plötsligt för att konstatera att det var en dröm, sen somna om och fortsätta på mardrömmen... whats going on?

Men på dagtid är jag glad =) Ingen dagmardrömmar i alla fall.


Nu väntar älsklingen på mig, vi ska spela lite Halo: reach. Fun.

Av Helena - 20 september 2010 10:59

Ja då var SD med i riksdan. Otroligt pinsamt. Jag hoppas innerligt det blir omval. Jag är besviken och skäms över sverige. De närmaste 4 åren kommer suga. =(

Inte konstigt att jag har haft mardrömmar inatt. Jag har väl känt på mig att det skulle bli röd förlust. Det innebär en förlust för hela sverige. Det är bäst att alla är friska och arbetsföra och har ett jobb, annars kommer ni känna på hur den här regeringen jobbar. Det är ett tragiskt resultat.


Jag är besviken. Mycket, mycket besviken. 

Av Helena - 17 september 2010 11:08

Ja då var det dags för val om två dagar. Själv kommer jag att rösta rött. Och jag hoppas många andra kommer göra det oxå. Däremot vill jag inte gärna rösta grönt. Vilket jag automatiskt gör när jag röstar rött. =/ Att försöka rädda jorden från diverse naturkatastrofer genom att höja vägskatter och köra miljöbil tror jag inte riktigt på. Vi har så otroligt liten påverkan men miljöpartiet har storhetsvansinne och tror att sverige kan förhindra vulkanutbrott och tsunamis. Puckat enligt mig.

Så jag önskar jag slapp rösta grönt. Här har ni en video som jag även delat på facebook som jag vill att ni ska se för att förstå att man inte ska rösta blått:


Men rösta heller inte på SD. Farligt många gör det i det här valet. Det är väldigt skrämmande. Visst behöver invandringspolitiken ses över, men inte av dom! Rasister, nazister och homofober ska styra vårat land, varför vill man det?

 

I övrigt så vill jag köpa en ny soffa =) Vi har äntligen köpt en lampa till vardagsrummet, så nu ser man vad man gör där inne. Men jag är grymt sugen på en ny soffa. Soffan vi kollat på för flera månader sen. Å den har nu gått ner i pris med 3000:- Men om vi köper den så måste vi köpa ett nytt bord oxå. Det vi har nu är nämligen för stort. Åsså vill jag ju så klart ha en matta. Det känns så ofärdigt utan matta. Men det kan man ju få rätt billigt på typ rusta.

Ni som känner mig vet nog att jag är ganska kass på inredning och ser absolut inte vad som kommer passa ihop å inte. Eller ja, någorlunda kanske, men det kan bli helt galet oxå. Jag har ingen passion för det samtidigt som jag vill ha det fint.

Men det är ganska mycket jag vill göra så det blir svårt att prioritera. Det kanske får vänta lite till med soffa ändå =/

 

Det här är första veckan på länge som inte bara har sprungit förbi. Jag har faktiskt hunnit med och inte missat nån dag alls. =)

Det blir en lugn helg i alla fall. Ikväll blir det fredagsmys med korvstroganof och imorrn blir det gomiddag med kött och potatisgratäng. På söndag ska det röstas och ses på bio. =)

Resident evil: afterlife i 3D. Jag tror inte att filmen är särksilt bra egentligen. Men det ska bli kul å se zombies i 3D!

 

Nä nu ska jag jobba lite. Vi gör en riktigt bra vecka denna vecka! =)



Av Helena - 6 september 2010 11:56

Kom hem igår kväll efter en helg i Ume med Maya. Det har varit en mycket trevlig och ölig helg! På mer än ett sätt ;D

Vi drack lite öl direkt jag kom och surrade på. Sen på lördan gjorde vi gooood mat! (Oxfilé, potatisklyftor, pepparsås, tomat & mozarella-sallad och stekta championjoner). Och drack lite mera öl. =) Då hamnade vi på krogen och på bussen hem låtsades vi att vi var skåningar som var vähäldigt intresserade av Politik! Vi fick nog ganska många vad-är-det-där-för-idioter-blickar, hehe! Men vi hade satans kul!   


På söndag var mina ben väldigt bakis. Svaga och skakiga å så där ni vet. Men var ju ändå tvungen att köra hem. När jag kommer till bilen ser jag dock att den fina lapp Maya skrivit och satt på bilen ser lite knasig ut. Det var nämligen så att jag ställde mig på en förhyrd plats utanför Mayas hus och vi tänkte att om vi lämnar ett telefonnummer så är det ju bara vi flyttar bilen om nån använder just den platsen. Så Maya skrev en lapp. Det blev knas nånstans på vägen:


  Ser ni vad som är fel? HAHAHAHAHAHA! Å då ska det nämnas att hon inte var full när detta skrevs, vi hade precis bara öppnat varsin öl. Kul är det att den lappen varit på bilen HELA HELGEN!


Nu är jag dock hemma och idag ska jag jobba. Ska bli skönt. Fara och se så allt står rätt till i butiken =) Hoppas bara vi kan få våran leverans idag!


Tack för en skön helg Maysan!

 

PUSS 

Av Helena - 1 september 2010 15:16

Jag tycker tiden går fort. Gör den inte det? Den här veckan och förra veckan bara blåser förbi. Hur är det meningen att man ska hinna med?

Men det är kul när det händer grejer, och den här veckan händer det grejer =) Inte nåt så där överväldigande och stort, men trevligt. Igår var Johanna på besök och idag ska vi iväg på besök till Lena och David. Imorgon bjuder mamma på middag i brännberg och på Fredag åker jag till Maya. Å där blir jag till söndag. Fy tusan va kul vi ska ha! =) Det är ju så klart ganska stort. Att fara till Ume och hänga med gobruden!   


Det är september idag. Vi har snart haft igång butiken i tre månader. Fatta va fort det går!! Det var även kul att kolla på denna månads resultat. Det går bra för oss. =)

Idag ska jag iväg och köpa Red Bull på Snabbgross. Lika bra att köpa kartor så mycket som det dricks ändå. Undra om det har nån koppling till att min mage är kass kass kass? Varit asdålig länge nu...


Ja nu är jag fast i en massa facebook-spel. Just nu kör jag Farmville, Frontierville, Market street, Bloom town och Happy aquarium.   

Frontierville är det bästa =) Om man bara inte fick slut energi hela tiden. Men det är lustiga grejer man ska göra för att få gifta sig, köpa en ko och bygga en butik... just nu ska jag samla en massa mat, men det är klart att man måste äta på ett bröllop :P


Nu ska jag i alla fall fortsätta kämpa mot nya levlar.

Blir nog en hamburgare till middag. Känner mig slö.


Ovido - Quiz & Flashcards