Alla inlägg under december 2010

Av Helena - 29 december 2010 16:50

Så där ja, då har julen kommit och gått och nu är det bara fyra dagar kvar till det är ett nytt år. Jag startade den här bloggen för ungefär ett år sen. Det var i januari. Tänk vad tiden går fort!

Några fina julklappar fick man i alla fall =) Jag fick två stycken X360 spel, Lego Harry Potter och Brave: A Warriors Tale. Jag har kört några timmar Harry Potter men jag har inte hunnit testa det andra än. Men jag tror att det är nåt för mig =)

Lite annat smått och gott fick man oxå, bland annat en senilpenna av Syrran. Hon tycker att jag har dåligt minne (jag vet inte aaaaalls vad hon pratar om) så jag fick en tatuering man ska sätta i handen (gnuggis) med en to-do lista och en penna där man skulle fylla i raderna. Inte dåligt! :P

En skål fick jag oxå, och ett sångspel.

Även Egon (min bil) fick en present! En ny rattmuff fick han! Av Björn. Den gamla muffen var så slapp så vi fick lov att skaffa en ny. Jag vet, humor!


Så nu är det nyår och på måndag fyller jag år. 28 år. Det låter mycket, men det är det inte. Eller?

Tänkte jag skulle hinna med och baka lite inför det. Men det får bli imorgon tror jag. Igår drack vi några öl med Matte och Tobbe så nu efter jobbet blir det nog att se någon film och äta chips och chilla. =) 


Björn fick en dammsugare i julklapp! Det var mycket bra! Då slipper jag släpa jobbets dammsugare fram och tillbaka hela tiden! =) Städningen blir lätt lidande när man skylla på att dammsugaren är trasig. ;)


Nu ska jag jobba en timme till och hoppas på högförsäljning! Det är ju mellandagsrea! =D

Av Helena - 9 december 2010 10:53

Det borde vara lördag idag. Det säger min hjärna i alla fall. Men det är ju bara torsdag. Anledningen att min hjärna tycker att det ska vara lördag är för att jag borde ha jobbat färdigt för den här veckan. Det var ju dubbelpass i måndags (inbrott på morgon, sen jobb), dubbelpass på tisdan (nattöppet för Cataclysm, sen jobb) och jobb på onsdag. Alltså har jag redan jobbat fem gånger den här veckan så det borde vara lördag!

Nu är i alla fall Mats tillbaka och jobbar. Han har ju varit sjuk så jag har jobbat hela dagarna dessutom, + natten. Jag har alltså varit själv lördag, måndag och tisdag. Det är jobbigt. 

Jag vet att jag inte borde gnälla alls med tanke på att en arbetsdag bara är 6-6,5 timmar, men det blir så långsamt när man inte har någon att prata med. Och just den här veckan var det ju som sagt lite extra jobbigt. Försäkringsbolag, polis, hyresvärd och glasmästare att ringa och fixa med. Även beställa nya dekaler och öppettider till dörren. Så det var ju helt fel vecka för honom att vara sjuk.

Jag har för övrigt inte åkt på det än (peppar peppar)!

  


Men nu borde det bli två lugna dagar innan helgen. =) Det får gärna vara hög försäljning och mycket kunder, bara det inte är så mycket annat tjafs :P

Å i januari har vi två events vi ska vara med på. Dels är det Big Screen Championship som är en Fifa 11 turnering på Saga. Körs på bioduken och spelarna sitter med varsin skärm och varsitt xbox och lirar tillsammans över Live. Maffigt! =) Där ska vi vara och både tävla, sälja och dema. Ska bli kanonkul! Det är 2:a januari.

Sen 29:e drar vi till Kiruna och Snöfestivalen! För att vara där och sälja och dema! =) Det är bra att det händer grejer i januari när det annars är så långsamt då.


Annars då? 

Jag känner mig väldigt tillfreds. Det har som sagt varit mycket i början på denna vecka, men nu börjar allt ordna upp sig. Mats är tillbaka på jobbet, tjuven har åkt fast, jag har fått lön, jag har fått sova ordentligt, deklarationen är klar och postad och snart är det jul! =)

  


Jag måste åka till Lule å köpa Björns julklapp. Det jag ska ha måste jag tyvärr åka dit för. Men allt annat ska jag handa här. Kanske far jag och gör bort det idag. Jag jobbar ju bara till halv tre (även om det snarare brukar bli till halv fyra för jag har så svårt att slita mig). Men kanske man skulle fara idag då. Så är det gjort sen. =)


Vi såg Avatar igen! Helt sjukt va bra den filmen är! Jag blir alldeles tagen. Man hinner glömma att den är så bra när man inte har sett den på så länge. Jag vill se den på bio igen! Med 3D, kan dom inte visa den igen?

Det är en sån film som hamnar på topplistan for life. Även om det kommer massa bra filmer efter så kommer den alltid vara i toppen. Och i mitt fall tillsammans med Nightmare Before Christmas, disneys Alice och Moulin Rouge. =) Finns ju många många fler oxå men det var dom som poppa upp i huvet nu spontant!

       

Ikväll ska vi varva Left 4 Dead på Advanced. Vi är på sista kapitlet sista banan, men det är toksvårt! Men ikväll ska vi fasiken lyckas!

Av Helena - 4 december 2010 11:54

Jag börjar med att skriva peppar peppar eftersom jag nu tänker skriva att det är konstigt att jag inte blivit sjuk. Mats är hemma å är dunderförkyld idag så jag jobbar själv, och hemma hos mig har jag en sjuk karl sen två dagar tillbaka. Björn är oxå superförkyld och har haft feber i två dar. 

Jag är verkligen förvånad att jag inte blivit smittad (peppar peppar) speciellt med tanke på att jag går på immunhämmande medicin. Alltså medicin som tar ner mitt immunförsvar. Men jag har inte varit sjuk på länge, åtminstone ett halvår sen sist. (peppar peppar).

Jag hoppas verkligen att jag slipper. Men blir inte förvånad om jag åker på det. Har ju haft smittohärd runt mig dygnet runt senaste två dagarna.

Önska mig lycka till!   


Det blir i alla fall en lugn helg. Helt i min smak. Jag är inte alls sugen på att bli full och leva djävul. Jag vill ligga hemma och mysa med ett bra tvspel. =) Nu har vi kört ut Left 4 Dead på Normal. Vi köpte det i torsdags. Jag tycker vi ska gå upp en svårighetsgrad men Björn tror att det bara blir för svårt så man blir arg. Jag tycker ju däremot att det är kul med lite utmaning. Om man klarar ett spel utan problem första gången man kör så ska man öka svårighetsgraden, right?


Kanske kan hitta nåt annat roligt spel att köra i helgen. Önskar jag hade ett Wii kan jag säga! Nya Sonic, nya Mario, nya Donkey kong och Epic Mickey! I want!!


Jag vill handla julklappar. Så det är färdigt. Inte för att jag ska handla särskilt mycket alls. Men jag vill ändå få det klart så man kan se hur mycket pengar det finns kvar sen. Det kommer inte vara mycket. Men vi har inte tagit ut lönen än för november så just nu är det tomt. Men slutet på nästa vecka bör vi kunna göra det. Fördelen är ju att då är det bara två veckor till det är löning igen.  Kanske inte för mig, men för min lilla familj. (dvs Björn får lön) =)


Nu är det snart dags för lunch. Faktiskt rätt hungrig. Får se om den här dan sniglar fram när jag står här själv...




Ovido - Quiz & Flashcards