Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Helena - 3 mars 2010 11:13

Äntligen äntliGEN ÄNTLIGEN! Ikväll är det dags för premiären av Alice! WOhoo!! Och jag kommer vara i pite! Å se den på 3D! =)=) Som jag har längtat efter den här dan! Jag har längtat i typ 3 år! Om inte mer!

Min originalplan var att åka till london å se den med Annette. Nu tillåter inte min ekonomi det (den tillåter inte mycket alls) så det blir pite med några kära vänner här hemifrån! Det kommer bli awsome! Men jag kommer saknar dig Annette! =( Men jag kommer definitivt tänka på dig!! =) Ser du den oxå idag?


Den kommer vara kung! Hur mycket jag än byggt upp den i mitt huvud! Den kommer leva upp till det!! ALICE!!


För er som inte vet det så är Alice i underlandet min favoritfilm ever i min disneysamling! Jag är en sucker för fantasivärldar. Och Tim Burton är min absolut favoritregissör ever! Så när nyheten kom att Tim Burton skulle göra Alice var jag i extas! Och dessutom med en av mina absoluta favoritskådispelare Johnny Depp, och skådespelerska Helena Bonham Carter i rollerna! Woohoo igen! Och som jag har fått vänta på denna film! Nu är den äntligen här och ikväll ska den ses!! Den ska ses så jävla rejält! Jag kommer njuta och fnittra som ett barn på julafton! Det här är årets belöning! Jag vet inte för vad, men det känns som jag blir belönad för nåt! =)


Det enda som är negativt med Alice ikväll är att jag/vi missar säsongsstarten av Greys anatomy. Men det kan jag leva med. Jag råkar ju äga en inspelningsbar DVD, så det går ju att lösa! =)


Vad ska man säga, idag är en bra dag! =)



I helgen hade vi våran flyttmiddag som det var tänkt. Det var mycket trevligt! Vi serverade Tom Kah-soppa med vitlöksbröd som gick hem hos alla! =) Det är sjukt gott måste jag säga. Man har så mycket grejer i så det är nästan en gryta men man ska inte ha nåt tillbehör (ris, potatis, pasta) så alltså blir det en soppa. Sen löste jag det med efterrätten! Jag blev så lycklig!! Jag hade sökt igenom hela Boden och hela storheden i lule efter min ingrediens, för att slutligen hitta den på Kvantum i lule!

Vad jag planerade var alltså Root Beer Floats.   

Å jag ska väl vara ärlig och säga att det inte var världens wow-upplevelse, men det var inte så dumt heller. För er som inte vet så är Root Beer inte öl, det är läsk. Och det smakar Jenka. Ni vet tuggummit Jenka? Det smakar exakt som det. Så lite läskigt var det att dricka tuggummi men tillsammans med glassen var det riktigt gott! Det här går ju att göra med vilken läsk som helst egentligen, men då får man kalla det nåt annat. =)


Hur som helst så blev det en lyckad kväll. Vi fick lite tillskott efter middagen, men det vara bara trevligt! Så vi spelade spel och såg melodifestivalen och hade skoj! =)


Nu såg jag nyss att jag hade en inbjudan till Fashion Party på facebook. Å jag känner så där spontant att jag vill gå! Är det nån som vill gå med mig? Modevisning, musik och mingel för 30kr på bodensia, fredag 20-22. Slå mig en pling den som är intresserad! Jag vill! Ganska mycket för att Dennis band Katten och kompet ska spela. =) Youtubeklipp här.


Nu ska jag i alla fall fixa mig nåt å äta. Det blev ett långt inlägg idag. Men det är för att jag känner att idag är en bra dag! Idag ska man le och vara glad! Och om jag ska fortsätta le så måste jag göra något åt min kurrande mage... Annars kan det hände att jag tvärt vänder leendet upp och ner.

Ovido - Quiz & Flashcards