Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Valentines

Av Helena - 15 februari 2010 11:27

Igår var det alla hjärtans dag. Som sagt brukar det inte vara nåt speciellt storfirande denna dag men igår var vi i alla fall ut och åt gott. Vi tog en promenad i solen oxå på dan. =) Tyvärr råkade vi vara lite småbakis. Det var inte meningen. Vi hade lite vänner över på melodifestival och sällskapsspel på lördan. Å tydligen så kan man bli lite bakis på folköl :O men jag vill betona LITE.  När jag är bakis annars brukar det inte gå över förrän ännu en dag senare. Nu var det bara lite på morgon å efter prommisen mådde man bra igen.

Men det var en mycket trevlig lördag! Vi spela med andra ord å jag var i vinnarlaget 3/4 gånger. (Vi behöver nya polletter:P)


Hur som helst så var vi på väg till far east klockan sju. Å vi drog en flaska vin där. Så då var man ju bra igen. Det var otroligt god mat! Men jag har några klagomål. Först och främst fick vi vänta jääättelänge på våran förätt. Borde bredvid, som kom efter oss, beställde sin efterrätt när vi fick våran förrätt... Strike 2 var att dom börja servera huvudrätten innan jag var färdig med förrätten. Inte okej! Strike 3 att personalen satt sig vid ett bord i slutet på kvällen och åt. Personalen ska inte äta bland gästerna! Det ser så tacky ut! Ni vet som ming, men vågar knappt fråga om nåt för då stör man dom mitt i maten...

Men maten var suverän! Vinet var mumsigt och framför allt så var sällskapet fantastiskt! ;)

Det var en kärleksfull dag. Vi har dock många sånna. Men jag älskar ju att gå ut och äta på restaurang. Det är det bästa! Så nog var det lite speciellt. En dejt! =)


Idag är det fantastiskt väder. Jag ska promenara med min syster om hon kan. Men det blir ju först efter hon slutar jobbet. Hade varit skönt. Jag måste börja tappa lite kilo nu. Men jag har ju inget tålamod. Nu har jag haft kul när jag tränat, men jag ledsnar så snabbt när det inte märks... jag har inte tålamod för sånt.

Åsså blir det speghetti och köttfärssås till middag. Ska bli svingott faktiskt! Är grymt sugen på det!


Men först å främst ska jag hitta mig nå lunch. Har lite tacofärs kvar. Kanske gör nåt skoj med det =)

 
 
Ingen bild

Björn

17 februari 2010 17:38

Strike 4 var att en av servitörerna inte hakade på min pick-up-line.

=(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards