Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Helena - 24 februari 2010 12:32

Jag har faktiskt försökt blogga för några dagar sen men då blev det nåt tekniskt fel så det sket sig. Så jag är inte egentligen så här seg som jag verkar nu.

Men jag hoppas det ska gå bättre den här gången.


Det är tragik här. Och mina tankar går ut till alla inblandade. Det kommer vara tungt ett bra tag. Men ta hand om varandra. Och gråt så mycket som behövs!


Idag har det kört ihop sig lite. Jag ska träffa Ida. Vi har spikat. För det kommer ALLTID nåt emellan så vi får skjuta på det. Även idag har det kommit nåt emellan, men jag tror jag kan lösa det. Jag ska inte svika. Jag måste bara trixa lite...


Å imorrn kommer lönen. Än en gång, inte min lön, men min försörjares lön. Vi har haft några hårda månader och vi fortsätter i samma spår. Men vi lever och vi är mätta i magen. Det är allt man måste. Sen vad gäller sprit och aktiviteter så får man sålla. Vi kommer aldrig vara några tråkarslen. Har alltid varit sån som lägger pengarna där JAG tycker det är viktigt. Dvs INTE i sparfonder och tråkigheter. Det handlar ju om att ha roligt. Om att Njuta! Right?


Men med det sagt så måste jag säga att jag längtar efter att få spara. Eller snarare att ha möjligheten att spara. Nu finns det ju faktiskt grejer i framtiden som kommer kosta pengar. Och det vore underbart att ha dom pengarna. Men just nu ska kronorna vändas.


Nu ska jag ta ett bad. Sen ska jag göra mig vacker inför eftermiddans bravader.


Förresten, Mats och Mattias har namnsdag idag. Så känner ni nån så gratta! Jag grattar härmed till en av varje. Minst =) Har även grattat mer personligt.

Ovido - Quiz & Flashcards