Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Helena - 1 februari 2010 16:54

 Vill bara bjussa på lite ljuv musik från min senaste förälskelse, Dragonforce. Hade varit för trist och lägga in Through fire and flames så här får ni Operation ground and pound. Luta er tillbaka å Njut! =)


Av Helena - 1 februari 2010 13:21

Jaha, åsså får man höra att man är dålig på att blogga oxå. Jävla Maya! Jag som tycker jag är duktig med den här nya bloggen. Den förra däremot, den fick dö... Å inte vilken död som helst. Det var en smärtsam, tårfylld tortyrdöd. Den blev brutalt våldtagen och inlagd på mentalsjukhus, endast för att rymma och igen hamna i vantarna på sin blivande mördare. Skit händer. Som man säger.

Men här ska det omhändertas och älskas och smekas. Allt blir ju så mycket finare då. Å när det är så här vackert rosa så måste man ju nästa va en snäll en. Eller?


Nåväl Maya, jag ska inte lova att bli bättre på att skriva. Jag hoppas nästan jag blir sämre, för det skulle kunna betyda att jag fått ett jobb.

Men idag är jag inte sysslolös minsann! Nej nej! Jag ska baka! =)=) Å jag är ingen bakerska, så det här kan bli väldigt spännande! Men jag ska faktiskt gå ut lite försiktigt. Det blir inga kanelbullar riktigt än. Dom få gånger jag försökt mig på det har det slutat med att dom har anmälts misstänkta i en mordutredning (eftersom dom är så hårda att dom går att döda med).

Så vi väntar med bullar. Idag blir det ett recept jag fått av morsan, en långpannekaka som heter nåt så fiffigt som God Kaka. Jepp! Först ska jag bara handla några få ingredienser och dessutom komma på vad jag ska göra för middag.

Har föresten blivit grymt huslig vad gäller middagar! Här planeras det och lagas så det blir matlådor och allt möjligt! =)


Så ja, det ska jag faktiskt sätta igång med. Men först ska vi ha ett filmtips så klart! =)

Dagens tips blir The Hitcher, å då faktiskt den från 1986. Visst är den från 2007 oxå spännande, men jag måste qouta min kära karl och säga att det är lite misscast på Sean Bean som John Ryder. Sean Bean är en otroligt bra skådis men det är inte riktigt hans roll... Rutger Hauer gör den däremot suveränt.

Nåväl, se gärna båda. Men se då -86:an först. Mycket spännande!

1986:an

2007:an

Ovido - Quiz & Flashcards