Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Helena - 29 januari 2010 11:33

Igår såg vi på Braveheart och sen snackade vi om tortyr och historiska människor som gillat tortyr, så självklart har jag drömt konstiga saker inatt. Jag är så grymt styrd av min vardag när jag drömmer. Å jag minns nästan alltid vad jag drömt. I alla fall delar av det. Dock måste jag säga att det är sällan man blir rädd av drömmar längre. Om det blir för läskigt brukar jag inse att jag måste drömma och tvingar mig själv att öppna ögonen. När jag då ser att det stämmer, det var en dröm, då vill jag fortsätta den läskiga drömmen för att se hur det går. =)

Inatt i alla fall, så har jag glömt mycket, men vi var i alla fall jagade av två jähättestora hundar. Fast dom var mer monsterlika än hundar. Det var så där att jag visste att det var hundar men det såg ut som monster, ni vet hur det brukar funka. Och vi har varit inlåsta och titta på oss själva på film när vi kämpa mot en haj.

Och när jag säger Vi så är det ett löst begrepp. Jag har i stort sett ingen aning om vilka som var med. Men vi var många. Å jag minns brorsan...


Nog om det, i alla fall så ledde denna dröm (möjligtvis) till att jag vaknade halv tio. (Det är tidigt för mig). Jag bestämde mig dock för att sova till elva, då skulle klockan ringa. Så nu är jag uppe å studsar. Jag är på otroligt bra humör idag! Har haft en superbra vecka, trots oväder! Och ikväll kommer pricken över i:t. Jag har sett fram emot denna kväll hela veckan! =)


Igår försökte jag mig försten på att göra pommes duchesse. Gjorde en fiskgratäng och tyckte det skulle vara fräckt till. Å visst var det det. Dock vart det lite rinnigt och väldigt kladdigt :P Men det var otroligt gott! Nån gång måste ju vara första. Nu vet jag ju nåt till nästa gång!

Å det blir ju klart snyggare om man har sprits. Nån sån har inte jag...


Jag tänker inte tipsa om Braveheart idag. Jag tror dom allra flesta av er har sett den och vet att det är ett mästerverk.

Istället tänker jag utfärda en varning!

Det är nämligen så att igår såg jag American pie presents, the book of love. Å den var fullkomligt värdelös! Å då ska ni veta att jag gillar dom andra filmerna. Framför allt ettan och tvåan då. Denna var en kopia, jag har sett det förut! i ETTAN! Det var kassa skådisar som inte gav mig någon känsla. Jag brydde mig inte om dom alls. Och heeeela storyn var gammal! 3 killar som vill bli av med oskulden, åsså hittar dom The bible. Ettan alltså. Så varning varning    Den suger!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards