Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Helena - 27 januari 2010 21:32

Ja som ingen har undgått så är det snöstrorm ute! Var just ute med bilen och vägarna är knappt körbara. Det är tur man inte måste köra nånstans långt i detta väder! Mina tankar går ut till alla er arbetschaufförer där ute. Lastbilschaffisar, busschaffisar, taxichaffisar mm. Skulle verkligen inte byta med er denna dag! Hoppas det blir så lite olyckor som möjligt i alla fall...



Idag har jag sovit bedrövligt länge. Det var iiiiinte bra! Å jag drömde om mat, å när jag vakna var jag svinhungrig! Eller egentligen drömde jag om brist på mat för vi var på en serveringen och precis när vi skulle fylla våra tallrikar var maten slut och kockarna hade gått hem... Kan ha haft nåt att göra med att jag var hungrig när jag vakna... hm.


Jag längtar till fredag. Då blir det teaterkväll på farmen med 3-rätters middag! (Det är tur man har en sån givmild försörjare=). Efter ser det ut att bli Bränna, så ska nån dit så ses vi säkert där.


Angående rubriken så är det faktiskt så. Charmigt värre va? Ska på läkerbesök om några dagar så det ska lämnas in vissa prover inför det. Å blodprov ska tas imorrn. Men det är bra att jag får komma till läkarn, så får vi se om dom kan reda ut den här skiten. Om det bara är vanliga sjukdomen som spökar eller nåt annat. Det är piss att ha ont i magen. Å nu har det varit på ett konstigt sätt, inte alls som det brukar. Vore skönt med lite kvalificerade svar och inte bara gissningar.


Å det var ju skit att det blev sånt jävla oväder, då blir man ju än mer apatisk än man redan är. Men det är lugnt, till helgen skulle det ju switcha till extrem kyla istället. Underbart! (<--klart ironisk)


Dagens filmtips blir The invention of lying. Den är hur kul som helst. Ricky Garvais i huvudrollen. Helt suverän brittisk skådis för er som inte visste det. Den genererar många skratt och man vill gärna sätta sig själv i hans sits, vad hade man själv hittat på då?

Så se den!


The invention of lying, imdb




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards