Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Företagaren uppdaterar.

Av Helena - 3 maj 2010 16:37

Ja nu är det så alltså att vi har fått finansieringen klar. Så nu jävlar är det företag på gång på riktigt! =D Så jävla underbart! 

Vi har målat hela lokalen två varv nu men tyvärr så är det nåt skumt med färgen, det blir nämligen gråa märken om man drar på den med fingrarna eller en trasa... hmm.. men Nordsjö ska skicka ut sina målare och kolla hur det kan vara så. Vi har då ingen aning! Mest skumt! Men det verkar inte bättre än att vi måste måla ett varv till =( Och taket måste definitivt målas ett varv till. Well well, det är ju bara göra det. Hur som helst tack till alla som varit och hjälpt oss att måla! Det har varit guld värt!

Idag har vi haft en mattläggare på besök och imorrn kommer en till och kollar. Vi måste ju få lite offerter vad det kostar om dom gör det mot att vi gör det själva.

Den första som var på besök var dock mest otrevlig så honom vill vi inte alls ha att göra med! Om man jobbar som säljare (vilket typ alla gör) så ska man väl vara trevlig mot sina potentiella kunder?! Eller har jag fått nåt om bakfoten? Nä det ska nog vara ett Jähävligt bra pris om vi ska anlita honom!

Sen ska det byggas hyllor och sättas upp lampor (gode mörkt där nu när det är svartmålat :P), och efter det är det beställningsdags! Då ska allt in i butiken oxå! Åh, jag älskar att jobba!!   Jag känner att jag inte riktigt har tid att ha helg. Igår vill jag bara att det skulle bli måndag så man fick jobba lite! Galet eller hur? Men ack så underbart!


Ja det var jobbet det, privat då? Ja det händer väl egentligen inte så mycket. Allt har din gilla gång. Städade igår om det är nån som bryr sig. Så nu kan ni komma hit utan att få allergiska utbrott av allt damm! Det är bra! Å snart ska jag gå på promenad med syrran, det är oxå bra! Men om det blir nån Beach 2010 det får man allt se... Det är lite vobbligt nu.


Nu var det längesen jag gav er ett filmtips så det måste jag ju allt göra. =) Då ska vi tänka vad jag har sett på senaste tiden, det har ju blivit mest Heroes faktiskt :P Grym serie det där! Men okej, film var det... hm... The Descent: part 2 (instängd 2) tar vi. Den var riktigt bra. Speciellt för att vara en uppföljare, och dessutom en skräckuppföljare! Har ni sett ettan och gillar den så tycker jag helt klart ni ska se tvåan. Har ni inte sett ettan så tycker jag ni ska se den och gilla den och sen se tvåan! =) Den är både läskig och spännande. Tyvärr har vi det ju rätt ljust ute länge nu så vänta tills det blir riktigt mörkt. När är det förresten, 22-23? I alla fall, se den! Se båda!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards