Alla inlägg under april 2010

Av Helena - 10 april 2010 10:16

Älskade ord, Fredagsmys. Tack till OLW som spridit det som en löpeld genom svenska folket! Genom denna sång som är galet bra!


Ja, men vårat fredagsmys uteblev igår alltså, det vart en magkrasch istället.   En rejäl och smärtsam magkrasch. Det kändes fantastiskt när jag äntligen fick somna inatt! Jag har ingen aning om vad klockan var då men helt plötsligt så bara försvann smärtan och jag somnade på stört.

Idag känns det bra än så länge, har dock inte ätit nåt än... Men det får lov att hålla sig bra. Det är ju fest ikväll!   Ska till Ida på rajraj! Jääääj! Ska bli skoj som attans!


Förutom kvällens krasch så var det en skitbra dag igår! Vi fick svinmycket gjort och kom fram till mycket positiva siffror!! Även fast vi alltid vetat att det är möjligt så känns det nu som att de flesta hinder vi hade är som bortblåsta. Det här kommer fixas så lätt! I like it!!   


Men, idag är jag uppe tidigt. Har ju faktiskt inte sovit så hårt så jag vaknade med Björn när han sku å jobba. Jag har hunnit köra honom till jobbet och vara på bolaget, det är barskrap för att kunna festa idag. Å då menar jag bar-skrap. Vi har lyckats få ihop en halv flaska vin, tre miniflaskor vodka och åtta öl. Det får väl räcka det.

Nu tänker jag dock fördriva min förmiddag med att spela GH! 


ps. jag längtar till att få fortsätta jobba nästa vecka! =)















Av Helena - 8 april 2010 16:52

Nu har jag blivit gnälld på att jag måste skriva, så då får jag väl göra det. Jag tänker dock inte skriva nå mycket just nu eftersom jag väntar på att min macka ska bli färdig i ugnen å sen tänker jag äta den. =) Jag håller på att dö av svält! 


I alla fall så måste jag säga att jag är arbetsam och produktiv nu i dagarna! Och det mår jag bra av. Vi är på väg! Så se upp Boden! 


Påsken kom å gick, å det var en trevlig passage. Det blev en sväng till Seskarö på påskmiddag med tillhörande bira. =) På lördan blev det dock fler bira då det var årets första grillning hos Tobbe. Det var smaskens!! Och det gör bara att man längtar ännu mer till sommaren när man kan grilla nästan hur mycket man vill! Men i sommar ska jag fanimej grilla massa olika saker å inte bara fläskfile å grillbit. Det ska bli lax å kyckling å grejer oxå! Yummy!


Så nä, jag hade ingenting roligt att skriva. Jag har sett en massa film säkert men vet inte vad jag ska rekomendera. Jag kan iofs rekomendera att INTE se survival of the dead och Creature of darkness. Dock så såg vi inte färdigt dom, men dom verka kass.

Däremot måste jag få tag i och se Björkpollen of the dead, eller nåt liknande. Den verkar ju grymt tufft (utgår från klippet på Boston teaparty).


Nu måste jag äta innan mackan kallnar.

Men jag har ju gett er lite =)

Tjopsan!

Av Helena - 1 april 2010 18:07

Ännu en dag då man är ensam hemma. Trots att han bara jobba till tre så har han helt övergett mig och dragit för att göra musik. Vad ska man då sysselsätta sig med? Vad gör ni andra när ni är ensamma hemma? Porrsurfar? Klär upp er i hans underkläder? (kanske skummare om killen gör det i och för sig). Petar näsan? Eller kanske till och med har en kärleksaffär med grannen??

Ja, det hjälper inte mig i alla fall. Jag skulle ALDRIG peta näsan och det andra går ju rätt fort och är redan avklarat. ;) Fast jag skulle inte kalla det kärleksaffär det jag har med grannen, det är ju bara sex, å hur lång tid tar det liksom? Några minuter, max!


Så då sitter man här och försöker fördriva tiden med det skrivna ordet istället. Jag tycker dock att många av mina vänner har blivit bloggsvikare! Och jag tänker kasta lite kritik tillbaka dit jag fick den från, Maya! Jaja, jag vet att du har kärleken på besök, men nån liten rad kan du väl avvara! Har du helt glömt oss vanliga bara för en Aussie-are? *snyft*

Nä, för tusan! Jag skojja bara, njut av kärleken för fasen! Internet finns kvar!   


Nä nu blir det väl trogna vännen, tvn. Jag ska snöra ihop nå mat oxå. Men jag har ätit en del påskgodis så jag är inte direkt hungrig nu. Men jag vet att jag borde äta. Förnuftet går först, right? 


Just ja! Det var längesen ni fick ett filmtips/åsikt av mig, å nu är det så att vi just sett igenom bourne triologin (The Bourne identity, the Bourne supremacy och the Bourne ultimatum) så då får jag ju skriva om dom. =)

Filmerna är både bra och spännande. Matt Damon gör ett bra jobb, trots att han inte är nån favorit hos mig. Jag säger inte att han är dålig, han är medel. Men det är ganske uppenbart redan i första filmen att det kommer minst en film till. Det lämnas allt för många lösa trådar. Sen är det ju mer en grabbfilm än en tjejfilm. Lite för intensiva biljakter för min smak. Men tydligen har dom (=skaparna) vunnit nåt pris för biljakten i tvåan, och vem är jag att säga att det inte är bra? 

Och som tjej måste jag oxå säga att dom är lite för torra, dvs för lite kärlek, för lite sex, för mycket vapen och skjuta-döda.

MEN, trots att jag mest verkar klaga så tycker jag helheten var bra. Helt klart sevärda, även om jag inte kommer se dom igen nå mycket snart. 

Ovido - Quiz & Flashcards