Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Jag och min trasiga kropp.

Av Helena - 28 januari 2011 12:45

Igår var man på akuten i fyra timmar. Det är satan vad tid det ska ta. Berätta samma sak för nya personer om och om igen. Det kommer in en i 3 minuter och klämmer och känner för att försvinna i en halvtimme, då kommer det nån ny och gör precis samma sak. Suck.

Men okej, jag ska berätta varför jag var där, hur otrevligt det än kan låta :P Jag fick ont i magen direkt efter middan i förrgår men tänkte att det skulle gå över. Det gjorde det inte. Det vart värre och värre och jag fick inte sova nåt alls under natten (eller ja några få minuter mellan "värkarna" hann jag med), klockan 04 vad smärtan så intensiv att jag var tvungen kräkas, men det hjälpte inte heller. En timme senare kräktes jag igen och vi kom fram till att vi måste nog åka in. Vi ringde och väckte Björns mamma först, men hon hade ingen bil så då ringde vi Klara. Hon ställde upp och körde. Hade hon inte kunnat hade vi ringt ambulansen. Det är väl egentligen det man ska göra, det är väl det dom är till för.

Jag visste redan var det var när vi kom fram, totalstopp. Men det tog dom fyra timmar på akuten att komma fram till det, när det väl gjorde det och jag fick "behandling" så var jag därifrån på tio minuter. Som en ny människa. Lite tröttare än vanligt, men helt smärtfri. (lite ont i kräkmusklerna hade jag väl).

Igår och idag är jag väldigt försiktig med att äta. Jag och Mats åker till Kiruna efter jobbet för att stå och sälja under snöfestivalen, och jag vill gärna må bra då. Så jag håller mig borta från fibrer och grönsaker och annat som magen får jobba hårt med. Jag är ju som tvärtom alla andra. Sånt som ska vara bra att äta är inte bra för mig. :P

Så igår gick vi och la oss riktigt tidigt! Redan före åtta var vi i säng. Björn hade ju inte heller sovit så bra eftersom jag hållt han vaken... så det behövde vi.


Så ja, nu har jag berättat om min lilla sjukhusvistelse mitt i veckan. Tänk om man bara hade en mage som funkade! Någon som vill byta med mig? Jag kan slänga in ett defekt smalben på köpet oxå. ;) 

 
 
Ingen bild

Miss J

28 januari 2011 19:01

Men Hellen =( huvva då! men..whats wrong with your leg..?

 
Ingen bild

Hellen

29 januari 2011 15:42

Haha, nej inte mycket, får lätt benhinneinflamation bara. Försökte vara rolig ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards