Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Helena - 19 augusti 2010 12:15

Om man kollar vad vi äter på vår budgetvecka så låter det inte så budget :P Hittills...

Måndag: Skaldjurspasta

Tisdag: Palt

Onsdag: Fläskfilé med  potatisklyftor och pepparsås

Torsdag: Fisk i Ugn med kokt potatis och citronsås


Och längre än så har vi inte kommit. När man säger Budgetmat burkar i alla fall jag tänka på makaroner, nudlar, fiskpinnar, blodpudding å sånt. Men det är faktiskt budget för oss. Vi var och handlade för 191:- till mat för sju dagar. =) Tänk om det alltid var så billigt. Men grejen är ju att vi hade rätt mycket hemma. Till skaldjurspastan köpte jag endast en burk musslor och en burk svamp. Till palten endast potatis och fläsk. Till fläskfilén endast grädde till såsen. Till fisken idag, ingenting (eftersom vi redan köpt potatis).

Fortsättningsvis fram till lön så står lasagne, fiskpinnar (faktiskt), älgkött&ris, korvstroganof och fiskgratäng på menyn. Sen är det äntligen lön! Så på onsdag kan jag tro att det blir att svulla Max eller Zorbas eller nåt =)


Jag skulle behöva en red bull idag. Mats kommer på en timme. Hoppas han köper med sig. Han brukar göra det. Sen ska jag nog lira lite GH greatest hits ikväll. Grymt kul att dom har gjort låtarna helt annorlunda fast det är samma låt!

Får kanske köra lite Brütal Legend oxå. Men nu sitter jag mest fast på Frontierwille på facebook :P Fånigt va?



Ovido - Quiz & Flashcards