Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Helena - 17 augusti 2010 21:08

   HAHAHAHAHAHAHAHA!

Med tegel på.

Av Helena - 17 augusti 2010 12:26

Jag är otroligt hungrig. Är på jobbet och det står en kille å spelar så jag kan inte smita bak och äta. 

Ikväll ska jag koka palt! Kommer bli asgott! Hoppas jag :P det blir ju nu alltså andra gången jag gör palt. Och första vart ju lyckad trots att jag trodde det var kört. Nu ska jag låna en "maskin" av Klara så kanske degen blir lite smidigare. =)

Palt är en del av vår budgetvecka. Det enda jag behöver är potatis och fläsk. Resten finns redan hemma. Nog för att det bara är mjöl, salt, vatten, sylt och smör. typ.  Och aromat så klart ;D


Jag har drömt om eld i natt. I två olika drömmar har jag drömt att någon brann. Och ena gången slängde jag ner denne i en sjö och andra gången så kastade jag en filt över och släckte. Men vad vill det säga? Kommer nån börja spontanbrinna i min närhet snart? Bäst jag är på alerten. 


Igår var vi till Jessica och Johan och kollade in deras nya hus. Dom har hunnit göra riktigt mycket på det. Fint som attans blir det. Man blir ju nästan lite avundsjuk och vill ha hus själv. =)  Men att sätta mig i nåt renoveringsobjekt vore hopplöst. Inte för att jag har tummen på fel ställe direkt, men för att jag har så svårt att se något framför mig och sedan skapa det. Jag är inte lagd åt det designade hållet. Nä jag vill nog köpa ett hus som redan är färdigt. Visst att måla lite och byta lite tapeter kan jag göra, men inte så mycket längre än så.

Men det blir i alla fall att hälsa på dom fler gånger och se deras framsteg =) Två timmar kvar till jag slutar för dagen och ska ge mig på paltskapandet. Önskar bara jag fick äta lite lunch nu =(

Ovido - Quiz & Flashcards