Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Helena - 24 augusti 2011 10:59

Nä vi har kommit fram till att vi får ta det lite lugnt med hus. Banken i Älvsbyn ville se lite bättre siffror från företaget för att kunna godkänna lånet, det förstår man ju samtidigt. Inte för att vi har något särskilt dåligt resultat för att vara första året, men det är ändå första året =/ Så vi lägger lite is magen och gräver inte ner oss över det.

Nu satsar vi på hund istället! =)

Björn tålde inte Engstaff. Men stort tack till Linda och Jeff som lät oss komma och hälsa på och kolla. Riktig snygging dom har skaffat sig! Verkligen en ruggigt snygg hund! Busig som attan. Men så ska det väl vara när man är 6 månader ;D

Vi har nog kommit fram till att vi inte kan kolla på terriers alls, för dom tål han inte. Så vi är nu väldigt inne på Boxer. Björn har börjat inse vilken fin hund det är =) Det finns en uppfödare här i Boden som har boxers så vi ska kontakta dom å kolla om man kan få komma på en allergitestning. Dom har valpar nu men de kostar 14 000 å det vill vi inte lägga på en hund. Plus att vi som sagt inte vill ha en valp. Dock riktigt svårt att hitta renrasiga boxers för omplacering.

 


 

Träningen har de här tre veckorna gått kanonbra! Jag har fixat lite nya träningsvideos och kör hårt! Det börjar synas att jag har muskler i armarna =D Jag har dessutom gått med i en träningscommunity för att hålla mig mer motiverad. 

Igår och idag har jag dock haft lite ont i halsen =S Men jag tror inte det kommer slå ut i nån sjukdom. Idag har jag dock vilodag och tänker städa lägenheten istället. Så riktig vila blir det ju inte. Sen ska inte Björn vara hemma ikväll så om jag har för tråkigt så kanske jag tränar ändå :P Bara passa på när motivationen finns.

Tänk när vi får oss en hund oxå. Då blir det många promenader! =) Jättebra för kroppen!

Ovido - Quiz & Flashcards