Alla inlägg den 2 april 2012

Av Helena - 2 april 2012 13:11

Igår drog jag igång med FitnessFighten och summeringen av dag 1 blir att jag tyckte jag inte gjorde nåt annat än att äta :P Å då hoppar jag även ett av målen då jag inte får plats med det på schemat. Ska äta 6ggr/dag men det blir inget mellis mellan frukost och lunch, det ryms inte.

Träningen var okomplicerad, la på lite extra vikt, man är ju van tränare vid det här laget ;) Men den kändes effektiv. 

Köksvåg införskaffades i lördags, ett absolut måste. Det är exakta mängder vi snackar. Igår blev det fläskfilé pasta med svamp och paprika. Mycket gott! =) 70g pasta är väldigt lite, men 250g "gryta" är istället rätt mycket, tog bara 150g.

Yoghurt och musli och ägg till frukost, äggröra med tonfiskklet till lunch, minikeso och en frukt till mellis, fläskfilépasta till middag och gi bröd med kalkon och gurka till kvällsmål blev första dagen. Jag ska egentligen inte äta så mycket på kvällen, men eftersom jag hoppade ett helt mål hade jag lite kcal till godo. Men jag kommer inte äta bröd på kvällen i fortsättningen.

Det blir bra det här. =)


Hur jag ska få i mig två liter vatten/dag är däremot en gåta :P Igår tror jag att jag hamnade på 1,5 typ å då kissade jag heeeela tiden. Men då dricker jag ju så klart lite te och lite bubbelvatten under dan också.


Nå väl, tråkigt att bara läsa om min träning. Det är väl mest bara intressant för mig själv :P



Ovido - Quiz & Flashcards