Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Helena - 17 juni 2010 21:46

Nu har det snart gått två veckor med öppna dörrar och det går ju riktigt bra måste jag säga! =) Vi är mycket nöjda med oss själva.

Tänk att man kom så långt att man faktiskt starta eget och öppnade butik! Det är ju knappt man kan tro att det är sant. Hur många drömmer inte om eget företag? Och här är jag och har gjort slag i mina drömmar. Och jag ska inte säga att det är lättare än vad man tror, för det är det inte. Däremot är det helt klart möjligt om man har rätta viljan och är beredd på att det kommer ta tid och kraft. Det går! 

Det är ju helt sjukt vad mycket jag lärt mig de senaste månaderna! Jag har inte lärt mig så här mycket sen jag gick i skolan! Och då är skillnaden att (det mesta) jag lärt mig nu har jag inte bara användning av utan även ANVÄNDER och därmed kommer jag minnas det. Det är ganska mycket i skolan som man inte har ett genuint intresse av utan läser bara för att det står så i läroplanen, eller hur?

Och fortfarande (jag vet, det är bara två veckor) så lär jag mig nåt varje dag. Det gör man ju i stort sett alltid även om man inte just har startat företag, men nu lär man sig liksom stora och viktiga saker mest hela tiden. Även om bokföringen kan vara en riktig djungel rätt ofta så börjar huvet fatta skillnaden på debet och kredit nu. Med bara några svävande frågetecken och rynkad panna ibland. :P


Usch ja! Kom och köp spel! För tusan! Se till att vi bli kvar i stan! Hur kul är det inte med en spelbutik? ;D

Vet du inte vad du ska köpa så kan jag varmt rekommendera Lego Batman! Asbra spel! Köpte det själv i helgen. Nice!


I övrigt i livet så överväger jag om man ska dricka alkohol i helgen eller inte... Var som inne på det först men insåg att då blir det supa 4 helger i rad och jag jobbar ju 6 dagar i veckan så det blir inte mycket vila kroppen. =/ Nästa helg är det ju midsommar, då blir det stugan och obligatorisk alkoholhaltig dryck för alla inblandade!   Sen är det ju Boden Alive efter det och det missas ju aldrig! Eller ja, möjligen nästa år om dom ska ta betalt för det. Svin. 

Ååååhh va jag hoppas det floppar om dom tar betalt! Men jag kan inte garantera att man själv står över för det. Det är ju liksom Bodens största händelse... (Förutom möjligen öppningen av GiBBA) ;)


Nej nu hoppas jag att min karl snart har rakat färdigt skallen så vi kan slöa på soffan med lite Heroes innan man måste sova. Börja med sånt mitt i natten, pfff... Och jag som har köpt chips!


Jo! Förresten, en awesome film! Måste ses! Den heter Kick-ass. Den var galet bra, se inte för mycket trailer om den bara, eller läs, det bara förstör.

Kiss ya!



ps. Har ni hört att det öppnat en ny spelbutik på drottninggatan 18 i Boden som heter GiBBA? Den ska tydligen vara asbra! Gå in om ni har vägarna förbi vettja! Klart värt. ds. 


The game is never over.

 

Ovido - Quiz & Flashcards