Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Massa hösttips =)

Av Helena - 28 september 2010 16:27

Japp jag drömmer fortfarande mardrömmar. Flera under samma natt till och med =/ Jag tror jag kanske ska lägga ner skräckfilm ett tag, det kanske är dumt att somna till Alien och Jason X egentligen. Då kommer sånt skräp.


Idag har jag tänkt göra lasagne, men jag är så slut. Helt färdig faktiskt. Har varit till Sunderbyn för behandling och jag blir alltid trött efter det. Så vi får se om det blir latmansmat idag (igen). Vi har egentligen inte alls råd att äta så mycket skräp som vi nu gör. Men man orkar ju inte alltid laga...


Å det här är näst sista månaden jag och brorsan får starta eget bidrag. Det är inte alls bra. Förut kunde man förlänga det med ytterligare 6 månader (i alla fall ansöka om det) men det har den blå regeringen plockat bort. Å dom ska gynna företagare?

Så när vi går över till att ta ut hela lönen från företaget kan det komma att bli tungt. Man blir definitivt inte rik av att vara nystartad företagare, men det hade jag inte förväntat mig heller. 

Trots den verkligheten så har jag tänkt köpa mig en kamera. Man kan ju inte leva på 2010-talet och endast fota med mobilkamera, å det är inte direkt en ny mobil heller. Inge I-phone här inte... Det har funkat okej, men det går sämre och sämre, bilderna blir sämre och sämre och allt oftare vägrar den överhuvutaget knäppa. Så ja, där har ni en massa ursäkter för att jag ska få lägga pengar på en kamera trots att jag inte har några pengar =)


Tiden går trögt idag. På grund av ombyggnationen utanför butiken så är det dött. Folk tror nog att vi har stängt, och även om som inte tror det så är det en hinderbana att ta sig fram så bara det avskräcker nog rätt många. =/ Kan dom bli klar snart?


Nu är hösten här och det innebär att det inte längre finns mycket till anledning att lämna tvn. Därför ska jag dela med mig av lite fina spel, filmer och serier idag! =)


Spel

Tips nr 1. Lego Harry Potter år 1-4: jag har äntligen spelat ut det nu. Hade dock ett ganske långt upphåll som drog ut på tiden men ändå. Och när jag spelat ut det så hade jag klarat ca 32% av spelet. Så det finns mycket hemligheter att finna som jag bevisligen inte fann :P Ruggigt bra spel, för alla.


Tips nr 2. Portal: Det kommer "snart" en tvåa på detta underbara spel! Det är nog det spelet jag längtar mest efter just nu. Alla andra kan lägga sin energi på wow cataclysm, jag väntar på portal 2 =) Underbar pusselspel som är klurigt och emellanåt får en att vilja slänga datorn genom fönstret.


Tips nr 3. Halo Reach: Jag vet inte riktigt om det är ett tips egentligen. Men det är det jag spelar just nu. Jag är inte imponerad av storyn och FPS är inte alls min grej egentligen. Men det kan vara riktigt skoj att köra lite co-op och spöa covenants tillsammans med Björn framåt kvällen. Jag börjar ju bli riktigt duktig på kontrollen nu oxå =)


Tv

Tips nr 1. Community: Det är inte hysteriskt roliga 22minuters avsnitt i den här serien, det är 44 minuter och den blir bättre och bättre och roligare och roligare ju mer du ser och lär känna karaktärerna. Jag Älskar den. Otroligt sköna karaktärer och Chevy Chase har nog aldrig gjort en bättre roll. 


Tips nr 2. Modern Family: Galet rolig serie! Här är det korta avsnitt och man får skratta massor. 3 familjer där alla hör ihop på nåt sätt och alla har sina egenheter. Har precis börjat på säsong två och tror att den kommer bli en riktig hit!


Tips nr 3. An idiot abroad: Ricky Gervais och Steven Merchant skickar Carl Pilkington runt jorden för att kolla på de sju underverken (och gör en massa saker runt i kring). Ni som vet vem Carl är fattar ju på en gång att detta kommer bli succe, ni som inte vet det. Kolla/lyssna på the ricky gervais show och lär er älska. =) Han är en riktigt udda typ, som INTE skådespelar, han är verkligen sån. Han är inte bekväm med nästan nånting och har aldrig rest tidigare. Men det bästa är hans alla tankar, idéer och funderinga. Underbart!   


Film

Tips nr 1. Barnyard (Bondgården): Kul kul animerad film. Den blir lite klyschig och fånig på sina ställen, men en hel del skratt oxå. Och skön musik av bl.a rednecks!


Tips nr 2. I love you man: Jag kan se den om och om igen (och har gjort det oxå). Den är precis som en komedi ska vara. Jason Segel och Paul Rudd är awesome. En del älskar den här filmen (jag) men ALLA gillar den! 


Tips nr 3. Ace Ventura pet detective: Åh, den gick på tv i lördags! Vi såg den inte, har ju sett den en miljon gånger, men den var igång ett tag medan vi letade fram vad vi skulle se. Och nog hinner man skratta rejält åt den filmen på bara en kvart. Underbar humor med Jim Carrey! Å smockade med citat är den oxå!


"Take care now, bye bye then."



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards