Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Löpband från Rusta!

Av Helena - 19 oktober 2011 10:01

I söndags var jag och köpte mig ett löpband från Rusta. Eller egentligen heter det promenadband, promenadbandet adrenalin.  =) Jag har funderat länge på att köpa ett löpband men mitt samvete har sagt ifrån lite då vi har så lite pengar. Men på Rusta skulle det kosta 2500. På söndagmorgon när jag är på internet och kollar så har dom sänkt det till 1495:- ! =O Då var det inget att fundera på längre! Vi åkte å köpte direkt! =)

Nu tänkte jag säga lite vad jag tycker om det bara för att underlätta för andra som funderar på det. Jag vet att jag googlar alltid på saker för att kolla kvalitet innan jag köper, det gjorde jag även på det här och hittade bara bra saker. Eller nästan, så när som på en grej, att bandet är kort och därmed passar inte för personer med långa ben. Å det håller jag helt med om. Själv är jag 159cm så för mig är det utmärkt. 

Men efter att ha testat nu att båda powerwalka och jogga på bandet så tycker jag det är riktigt bra. Självklart så värderar jag utifrån priset på det. Det är ju så klart skillnad på ett som kostar 10 000. Men det förstår väl vem som helst.

Det har hastighet 1-8 vilket räcker utmärkt för mig. Jag joggar på 4 så jag har många steg kvar att använda. Displayen är enkel med hastighet, tid, sträcka och kaloriförbrukning. En nackdel är att maxtiden är 30 minuter, sen måste du starta ett till pass om du vill fortsätta. Men det är bara ett litet minus eftersom du bara behöver trycka på start. :P Det har lite upplutning oxå som inte går att ändra. Men det är så lite så det märks knappt.  Jag är i alla fall helnöjd med mitt köp och det ska användas flitigt, och när man inte använder det så kan man fälla ihop det och stuva in det under sängen! =)


Jag var i måndags och köpte ett par skor på intersport oxå. Min skor jag har sprungit i lillskogen med är bortom all räddning för att köra inomhus. Kanske om jag kör dom i tvättmaskin först. Men det kan vara bra att ha ett par inne- och ett par uteskor. Intersport hade oxå rea så det blev bara en tvåhundring för dom! =)


Maya och Dylan är i stan och i fredags hade vi en liten fest! Det var verkligen hur kul som helst! Vi blev fulla allihop! ;)

Usch va jag saknat min vän! Känns så härligt att få träffa henne ett par gånger nu innan dom drar vidare till Norge. Man vet ju aldrig när det blir nästa gång...


Nu har jag oxå bestämt att jag drar till Pajala och Rocktöberfest nästa helg. Till min kära Nadja som jag oxå saknar. Björn har inte bestämt ännu om han ska med, men jag hoppas det. Jag vill gärna att han följer och jag vet att Nadja och Gustav vill det me.


I övrigt så fryser jag mest hela tiden. Halsduk på inomhus. It has begun... Brrr  

 
 
Ingen bild

Emelie

22 oktober 2011 23:06

Såg att EnVecka.se testade Adrenalins Promenadband och den fick toppenbetyg! ska ev köpa en imorgon!

Är du fortfarande nöjd?

 
Ingen bild

Helena

24 oktober 2011 16:41

Jepp =) det funkar jättebra för mig! Har dragit åt justeringsskruvarna lite så nu funkar det ännu bättre =) Det står om det i boken. Såg att det ska vara likvärdigt med intersports attract, det kostar 5500, så man kan ju spara sig en slant =)

 
Ingen bild

Lisa

24 december 2011 23:18

va bra att du gav recension :) underlättar verkligen. Oj, jag powerwalkar på 7:an, men så är jag 170 cm lång, hoppas det bandet går bra ändå :)

 
katrin

katrin

26 januari 2012 11:48

Verkligen intressant! Är du fortfarande nöjd nu när det gått nån månad? Jag är i köpartagen o vill heller inte lägga ut en förmögenhet. Skulle va kul att höra vad du tycker nu.
http://sotochsur.wordpress.com

http://sotochsur.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena

28 januari 2012 10:30

Jo jag är fortfarande nöjd. Jag använder bandet ca 4ggr/vecka både till jogg och powerwalk, men mest jogg. Har ökat och joggar nu på 5an =)
Det är som sagt ett enkelt band med inget över basic, det jag kan säga att jag saknar är handtag. När jag är i slutskedet av joggen och benen börjar ge upp så hade jag gärna haft något att hålla tag i. Min lösning på det har varit att vira handduken runt stången och hålla i den ;) Kör man en timme eller mer så blir bandet ganska varmt oxå, men jag vet inte om mina skor påverkar. Det blir inte så varmt att det inte går att fortsätta, har flera gånger kört 90 min.
Sen saknar jag även nånstans att ställa vattenflaskan, men man kan inte begära sånt för det priset ;P

 
Ingen bild

Hedvig

11 februari 2012 09:48

Jag funderar på att köpa ett band som är från rusta som man kan springa på. Men bor i lägenhet och undrar om det låter jätte mycket när man använder det? vill ju springa på morgonen då jag inte hinner ta mig till gymmet så tidigt. Jag är väldigt liten så blir ju inte så mycket belastning. Vad tror du?

 
Ingen bild

PowerGirl

21 februari 2012 08:40

Ja, jag undrar också om den låter mycket...

 
Ingen bild

Solav

17 januari 2013 12:31

Hej!

Ser nu att inlägget skrevs för nästan ett år sen men jag har precis köpt mig ett likadant promenadband och testade det idag men jag kunde inte förstå mig på varför själva bandet alltid förflyttade sig över på en sida nästan så det kom över slutet på den lilla rullen som man spänner åt. Jag har spänt och skruvat åt alla möjliga håll men tycker inte jag ser någon skillnad. Är det likadant med dig band eller hur var det när du började använda det?

 
Ingen bild

mina

27 oktober 2013 12:51

Hej! Sökte lite nätet hitta en länk hit jag har precis köpt ett på blocket adrenalin löpband undrar vf den piper när man sätter på den på on off knappen där nere ? Ska den gö så i början försvinner det när jag börjar gå/ springa ?

 
Ingen bild

Ninni

10 januari 2016 16:40

Hej där, har i dagarna blivit ägare till ett sådant här band men blir inte klok på hur man fäller ihop det nog för att få in det under sängen :s Hur gör man? VÄLDIGT tacksam för vägledning! :-)

 
Ingen bild

Pernilla

4 februari 2016 18:32

Hej jag har ett promenad band från rusta, men det går bara till 6 så det kan jag inte jogga på vilket jag tycker är lite synd, men men kan ju powerworka iaf, jätte bra och smidigt att man lätt kan fälla ihop o ställa undan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 23 september 2013 20:40

Idag har det gått bra! =) Jäklar vad jag känner mig nöjd! Joggintur på morgonen ca 30 minuter, sen P90X bröst och rygg i en timme, Ab Ripper X i 15 minuter.   Så här vill man att det ska kännas varje gång. De mest imponerande var mina dive bombers. J...

Av Helena - 19 september 2013 12:32


Oj vad förvånad jag blev när jag såg att jag skulle köra yoga idag! =O Jag har tänkt helt fel och var inställd på kenpo X (kampsportsbaserat). Så nu är det bara att tänka om. Känns konstigt. Det som ställer till det lite är att yogpasset är 90 minute...

Av Helena - 18 september 2013 09:33

I'm back! Nu jävlar ska jag komma igång igen! Å går ut hårt med P90X! Jag ska väl inte vara för kaxig antar jag eftersom det bara gått två dagar men jag måste säga att det är rejält skönt att träna. 7-8kg har jag gått upp sen i våras. Det är inte oke...

Av Helena - 3 juli 2013 10:06

Vi har skaffat hund! =) Så ni blir det mycket vardagsmotion framöver. Promenader måste man gå på. Flera gånger om dan. En av fördelarna med hund, det är bara gå, vare sig man har lust eller inte. Jogga kommer vi också att göra tillsammans. Vi har var...

Av Helena - 27 juni 2013 06:48


Igår kände jag mig pigg nog att ta en rask promenad. Jag tror min kropp fick en chock. "Va ska vi förbränna nu?! Vi som inte gjort annat än lagt på på senaste tiden?!" Men det var grymt skönt. Jag kände att jag hade spring i benen. Ska bara bli av me...

Ovido - Quiz & Flashcards